וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומניה: הממשלה נפלה בהצבעת אי-אמון

לראשונה מאז קריסת הקומוניזם ב-1989, הצליח הפרלמנט הרומני להביא לפיזור ממשלה מכהנת. ראש הממשלה בוק: "הפסדנו בקרב, אבל לא במלחמה"

ממשלת רומניה לא הצליחה לשרוד היום (שלישי) הצבעת אי-אמון, ונפלה ברוב של 258 מחוקקים מול 176, על רקע קריאות כי היא כשלה בהתמודדות עם המשבר הכלכלי. מדובר בפעם הראשונה שבה הצליח הפרלמנט לפזר ממשלה מכהנת ברומניה מאז קריסת הקומוניזם ב-1989.

ראש הממשלה, אמיל בוק, אמר כי ממשלתו "הפסידה בקרב, אך לא במלחמה". לדבריו, חברי הפרלמנט הצביעו נגדו בשל דרישתו לבצע רפורמה בפנסיה, שתשפיע על הפנסיות שמקבלים מחוקקים ובעלי הכנסה גבוהה.

מפלגתו של בוק, מפלגת המרכז הליברל-דמוקרטית, מתפקדת כממשלת מיעוט וללא שותפות קואליציוניות כבר מספר שבועות, מאז החליט ראש הממשלה לפטר את שר הפנים, דן ניקה, שהתבטא נגד המפלגה הליברל-דמוקרטית וכוונתה לרמות, כביכול, בבחירות. לטענת ניקה והסוציאל-דמוקרטים, מפלגתו של בוק מתכננת לרמות בכדי להביא לבחירתו מחדש של הנשיא טריאן בססקו בנובמבר. מבקרי מפלגת השלטון מאמינים, כי הנשיא בססקו הצית משבר פוליטי שישפר את סיכוייו לקראת הבחירות, ויצר משבר נוסף ברומניה, הרעועה בכל מקרה.

אחד הגורמים העיקריים לחוסר היציבות ברומניה הוא המשבר הכלכלי העולמי והמיתון העמוק שאליו שקעה המדינה, אשר תלויה בהלוואה מקרן המטבע הבינלאומית. בתקופה האחרונה התקיימו הפגנות גדולות ושביתות של עובדי חברה הרכבות, משרדי הממשלה וחברות ציבוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully