וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רוסיה תסכים להטלת סנקציות על אירן

הילרי קלינטון, המבקרת ברוסיה, אמרה כי ארה”ב לא תבקש להרחיב הסנקציות נגד אירן, אולם במשרדה טוענים כי נשיא רוסיה דווקא מוכן להטיל סנקציות, אם אירן לא תקיים הבטחותיה לקהילה הבינלאומית

רויטרס

(צילום:רויטרס. עריכה:גדי וינסטוק)

נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, אמר היום (שלישי) למזכירת המדינה של ארצות הברית, הילרי קלינטון, כי ארצו תהיה מוכנה להטיל סנקציות על אירן, אם זו לא תקיים את הבטחותיה לקהילה הבינלאומית. כך אמר גורם בכיר במחלקת המדינה. לדבריו, מדבדב הבהיר שהוא מרוצה מתוצאות סבב השיחות עם האירנים בז'נבה, ושהוא מצפה מהם למלא אחר התחייבויותיהם.

קלינטון עצמה אמרה היום לאחר פגישה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שאירן ממשיכה להיות "נושא מדאיג", אך הוסיפה שכרגע ארצה אינה מבקשת סנקציות נוספות. לברוב, אמר במסיבת העיתונאים המשותפת כי רוסיה "מסוייגת לגבי הטלת הסנקציות".

קלינטון אמרה כי הפערים בין ארצות הברית ורוסיה לגבי אירן אינם כה גדולים, ווהוסיפה כי רוסיה משתפת פעולה בצורה טובה עם הקהילה הבינלאומית לגבי המו"מ עם אירן. "אנחנו מאמינים שלאירן יש את הזכות לאנרגיה למטרות שלום אבל אין לה את הזכות לנשק גרעיני". היא הוסיפה שאם השיחות עם אירן תיכשלנה ייתכן ולא יהיה מנוס מלהפעיל סנקציות, אך הדגישה שמשא ומתן הוא עדיין הדרך העדיפה בשלב זה.

קלינטון גם הדגישה את שיתוף הפעולה הרוסי במגוון נושאים בינלאומיים, בינהם פירוק מנשק גרעיני. זהו הביקור הראשון של הילרי קלינטון במוסקבה, התחנה האחרונה במסעה האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully