וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ממשיך להזרים חיילים לאפגניסטן

נשיא ארצות הברית אובמה אישר תוספת של 13,000 חיילים ככוחות סיוע לללוחמים באפגניסטן. מאז שנכנס לתפקידו שלח אובמה לאזור הלחימה כ-34,000 חיילים

נשיא ארצות הברית אובמה אישר שליחת 13,000 חיילים נוספים למערכה באפגניסטן, כך דיווח אמש (שני) עיתון ה"וושינגטון פוסט". המהלך, שעליו לא יצאה הודעה מסודרת מטעם הבית הלבן, בא לאחר ההודעה הפומבית בחודש מרס על תוספת של 21,000 לוחמים. התוספת מורכבת בעיקר מכוחות סיוע – אנשי צוות רפואי, אנשי מודיעין והנדסה.

לפי הדיווח, התוספת לא תשנה את מספר הכוחות המקסימלי שצפוי להגיע לאפגניסטן: 68,000, יותר מכפול מגודל הכוחות באזור כשג'ורג' בוש עזב את הבית הלבן. המהלך מוסיף עומס על הצבא האמריקאי, שממשיך להילחם בשתי חזיתות: עירק ואפגניסטן. מספר החיילים האמריקאים בזירות הללו כיום הוא גדול יותר ממה שהיה בשיא הלחימה בעירק בסוף 2007 ותחילת 2008.

הבית הלבן והפנטגון לא דיברו בגלוי על שליחת כוחות הסיוע, אלא בעיקר על כוחות הלחימה. "אובמה אישר את כל הדבר הזה," אמר מקור ביטחוני ל"פוסט". הנשיא אובמה נמצא בעיצומם של דיונים על המשך המערכה באפגניסטן ועל גודל תוספת הכוחות הנדרש. הוא צפוי לקבל החלטה על כך בשבועות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully