וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני לטורקים: נלחמים בטרור ולא בפלסטינים

יו"ר האופוזיציה התראיינה לטלוויזיה הטורקית הממלכתית והבהירה כי היחסים עם טורקיה אסטרטגיים וכי "שיתוף הפעולה הצבאי חשוב גם לטורקיה"

יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני התראיינה אמש (שני) לטלוויזיה הטורקית הממלכתית TRT לראיון מיוחד בו ביקשה להעביר מסר ישיר לציבור הטורקי נוכח המשבר ביחסי ישראל טורקיה. בראיון אמרה לבני כי "היחסים בין ישראל וטורקיה הם יחסים בעלי טבע אסטרטגי וכיו"ר האופוזיציה אני מודיעה שהיחסים הללו לא קשורים לסוג הממשלה שמכהנת בירושלים ואין בעניין הזה קואליציה ואופוזיציה".

לבני התייחסה למבצע עופרת יצוקה שהוביל למתיחות ואמרה כי "המבצע בעזה לא כוון נגד עזה ותושבי עזה. אנחנו עזבנו את עזה, נתנו לפלסטינים אפשרות לבנות שם את חייהם, נתנו תקווה, ובתמורה קיבלנו אלפי טילים על אזרחינו. המבצע כוון נגד הטילים ומי שיורה אותם, ומי שפעל בקרב אוכלוסיה אזרחית היה החמאס שבחר לעשות כן".

"אני יודעת שהתמונות מעזה היו לא פשוטות, החמאס בחר לפעול מאוכלוסיה אזרחית, להסתתר מאחורי אזרחים ולירות על ילדינו. יש הבדל תהומי בין מי שפוגע בילד בכוונה לבין מי שפוגע בו בשוגג במסגרת לחימה בשטח אזרחי. התמונות קשות אך הנהגה צריכה לעשות מה שנכון למדינתה, ולעיתים זה לא עומד בקנה אחד עם דעת הקהל שלא תמיד חשופה להכל".

לבני שיבחה את הטורקים ואמרה כי "לטורקיה תפקיד חשוב באזור וכשרת החוץ פעלתי גם אני לחזק את הקשרים. בפגישותיי עם מנהיגי טורקיה ראיתי שרב המכנה המשותף על המפריד ויחסי ישראל טורקיה מניבים תוצרים חשובים לטורקיה ולאינטרסים שלה, לא רק לישראל".

לבני פנתה לטורקים: "אני אומרת לאזרחי טורקיה ולהנהגתה - תמיכה במלחמה בטרור היא לא מעשה אנטי פלסטיני. היא אנטי טרור. החמאס לא מייצג את השאיפות הלאומיות של הפלסטינים, הוא לא פועל למענן ולא מקדם אותן. אני הרי תומכת בהקמת מדינה פלסטינית וככזו אני אומרת לכם שהצורך להילחם בטרור ובגורמים הקיצוניים הוא מכנה משותף בין כל הכוחות המתונים באזור - וטורקיה צריכה להיות בהם".

יו"ר האופוזיציה סיכמה כי "את הקשר החשוב בין ישראל וטורקיה אפשר וצריך לנתב לשיתופי פעולה לקדם מטרות משותפות, בראשן קידום האזור, ולא לפגוע בו במשברים שניתן לפתור אותם וצריך לפתור אותם. שיתוף הפעולה הצבאי חשוב גם לטורקיה, היחסים חשובים לשני הצדדים ושניהם מניבים מהם מטרות חשובות שמקדמות את שתי המדינות. כל מנהיגות - גם בטורקיה - צריכה לעמוד לצד מה שנכון ובמקרה הזה - לצידם של המתונים באזור מול הטרור והאיומים הקיצוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully