וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון תגייס את רוסיה למאבק נגד אירן

מזכירת המדינה האמריקאית תפגוש את הנשיא מדוודב ותדרוש ממנו התחייבות לשיתוף פעולה רוסי בסנקציות עתידיות נגד אירן. השניים צפויים גם לדון בצמצום הנשק הגרעיני בעולם

מזכירת המדינה האמריקאית הילארי קלינטון, הגיעה היום (שלישי) למוסקבה לפגישה עם נשיא רוסיה דימיטרי מדוודב ועם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב.

בפגישה בין השלושה, צפוייה קלינטון לדרוש מהשניים לתמוך בהטלת סנקציות על אירן, במידה וזו לא תקיים את ההסכמים אליהם הגיעה עם ששת המעצמות בתחילת החודש בז'נבה בנוגע לתכנית הגרעין שלה. בעבר, הביעה רוסיה התנגדות בלקיחת חלק בסנקציות כאלה, אך בביקורו האחרון בארה"ב אמר מדוודב כי ייתכן שלא תהיה ברירה אלא לנקוט במדיניות כזו. "קלינטון תרצה לשמוע בדיוק אילו לחצים תהיה מוכנה רוסיה להפעיל בנושא האירני", אמר בכיר במחלקת המדינה האמריקאית.

כמו כן ידונו השלושה בהתנעת השיחות בדרך לכינונו של הסכם חדש לצמצום הנשק הגרעיני בעולם. זאת לאחר שההסכם הנוכחי, "סטארט 1", האוסר על פריסת טילים גרעיניים, יפוג בתחילת חודש דצמבר.

בתוך כך, אמר היום גנרל בכיר בצבא הרוסי כי רוסיה מתכוונת לפרוס טילים גרעיניים בעלי ראשי נפץ גרעיניים מיד עם פקיעת ההסכם, אמירה שעלולה להטיל צל כבד על השיחות עם ארה"ב.

נושאים נוספים שצפויים לעלות בשיחה הם מערך ההגנה החדש נגד טילים במזרח אירופה שהנשיא אובמה מעוניין להוציא לפועל, תכניות שנגנזו בתקופת בוש ושרוסיה ידועה כתומכת בהן. כמו כן, צפויים הרוסים לדרוש מקלינטון הסברים בנוגע לדיווחים על כך שארה"ב מתכננת להקים תחנות צבאיות באוקראינה, כחלק מהלחימה האמריקאית באפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully