וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מזגזגת: התרגיל לא בוטל בגלל עזה

טורקיה מכחישה שביטול התמרון האווירי עם ישראל נבע משיקולים פוליטיים. דובר הממשלה: "ההצהרות הישראליות אינן מקובלות. אני לא חושב שהישראלים השתמשו בהיגיון"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

דובר הממשלה הטורקית אמר היום (שני) שההחלטה לבטל את התרגיל הצבאי עם ישראל לא נבעה משיקולים פוליטיים. הדובר הוסיף, שההצהרות הישראליות בנושא אינן מקובלות.

דבריו באים יום אחרי ששר החוץ הטורקי אהמט דבוטוגלו הצהיר בראיון לרשת CNN ש"במצב הנוכחי ברור שאנחנו מבקרים את גישתה של ישראל". דבוטוגלו אמר אמר זאת בתשובה לשאלה מדוע ביטלה ארצו את השתתפותה בתרגיל הצבאי המשותף עם ישראל ונאט"ו.

גורמים במשרד החוץ אישרו כי גורמים בצבא טורקיה אמרו לפני מספר ימים לצה"ל שהם אינם מעוניינים בהשתתפות ישראלית בתרגיל. זאת בשל פעילות צה"ל בעזה. גורמים מדיניים אמרו לוואלה! חדשות, כי בישראל משערים שהטורקים חששו בנוסף שתמרון משותף עם ישראל יתפרש כסוג של תמרון צבאי נגד אירן. הגורמים המדיניים הוסיפו כי, "מדובר בפגיעה ברמת שיתוף הפעולה הצבאי, אבל זה קודם כל פגיעה מדינית נוספת, כאשר הטורקים עושים הכל כדי להמחיש שיחסי ישראל-טורקיה איבדו את האינטימיות. הפן הזה של טורקיה לא נעלם מעיניהם של האמריקאים ושל האיחוד האירופי, וטורקיה מפסידה יותר ממה שנדמה שהיא מרוויחה. היא אולי מרוויחה קצת אהדה בקרב האיסלם הפונדמנטליסטי, אבל היא מאבדת מכרטיס הביקור הפרו-מערבי שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully