וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים בפיגוע בשוק בפקיסטן

לפחות 36 בני אדם נהרגו בפיצוץ בשוק ליד עמק סוואט. דובר הטליבן הבהיר כי הארגון אחראי למתקפה על מפקדת הצבא בסוף השבוע והבטיח פיגועים נוספים

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק)

מחבל מתאבד פוצץ עצמו הבוקר (שני) סמוך לרכב צבאי במחוז שנגלה שליד עמק סוואט בפקיסטן. לפחות 32 בני אדם נהרגו בפיצוץ, חלקם אנשי כוחות הביטחון. מוקדם יותר היום נהרגו 13 חמושים ו-9 נפצעו, כאשר מטוסי קרב של צבא פקיסטן תקפו מטרות באזור באג'ור שבצפון מערב המדינה. הפיגוע היום, שככל הנראה בוצע באמצעות מכונית ממולכדת, התרחש בשוק במחוז שנגלה, הסמוך לעמק סוואט בו פעל הצבא נגד פעילי טליבן בחודשים האחרונים. גורמים ביטחוניים טענו כי הצליחו לטהר את העמק מהקיצונים, אך ההערכה היא שחלקם הצליחו לברוח למחוזות הסמוכים ופועלים משם.

הפיגוע התרחש יום אחד בלבד לאחר שכוחות קומנדו הצליחו לסיים השתלטות של חמושים על מפקדת הצבא ליד איסלמבאד. לפחות 20 בני אדם – אזרחים, חיילים וקצינים – נהרגו בהתקפה שנמשכה קרוב ליממה, ובמהלכה הצליחו קיצונים איסלמים להחזיק ביותר מ-40 בני ערובה.

דובר הטליבן, עזאם טאריק, אמר היום, כי אנשיו אחראים למתקפה על מפקדת הצבא והבטיח כי הארגון מתכנן פיגועים נוספים, כנקמה על מותו של מפקד הטליבן בפקיסטן, בייטוללה מחסוד, מפגיעת טיל אמריקאי בחודש אוגוסט. "זה היה הניסיון הראשון שלנו ומתנה לממשלות פקיסטן וארה"ב", אמר הדובר.

בתוך כך, משרד ההגנה של הודו הודיע הבוקר כי המדינה שיגרה שני טילים המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים. הטילים הינם בעלי טווח של כ-350 קילומטר ונורו מצ'אנדיפור שבמזרח הודו. לטענת גורמים במשרד ההגנה הניסוי הוא שגרתי ולא מיועד לאיים על פקיסטן השכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully