וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

41 שנה אחרי: נעצר חשוד בחטיפת מטוס פן אם

אזרח קובני בן 66 הגיע לביקור בארצות הברית ונעצר בשדה התעופה. ממשרד המשפטים האמריקאי נמסר כי הוא חשוד שהשתתף ב-1968 בחטיפת מטוס נוסעים לקובה

רשויות הביטחון בארצות הברית עצרו הלילה (שני) בשדה התעופה ג'י.אף.קיי אדם החשוד במעורבות בחטיפת מטוס "פן אם" לקובה לפני 41 שנים, כך מסר גורם במשרד המשפטים האמריקאי.

לואיס ארמנדו פנה סולטרן בן 66, חי ב-41 השנים האחרונות בקובה, וזו הפעם הראשונה שהוא מגיע לביקור בארצות הברית מאז 1968. בביקורו הקודם הוא חטף מטוס, יחד עם עוד שלושה שותפים, לאחר שפרצו לתא הטייס של טיסה 281 של חברת "פן-אם" ובאיומי סכין דרשו מהטייס להפנות את המטוס לקובה. "כפי שטוען כתב האישום מ-1968, הוא איים על עשרות נוסעים, בעוד הוא ושותפיו חמושים בכלי נשק", נמסר ממשרד התובע האמריקאי. נוסעי המטוס שוחררו לבסוף ללא פגע לאחר הנחיתה בקובה והוחזרו לארצות הברית.

שניים משותפיו של סולטרן נעצרו במהלך השנים, הורשעו בחטיפה ונשלחו לעונש מאסר. חשוד שלישי בתכנון החטיפה עמד למשפט אך זוכה מכל אשם בשל חוסר בראיות. על פי ההערכות, בשנים האחרונות חי סולטרן בקובה, והוא נעצר עם שובו לראשונה לארצות הברית בטיסה שהגיעה לניו יורק מהוואנה. הוא יובא מחר להארכת מעצר בפני שופט פדרלי במנהטן.

בשנות ה-60 נחטפו עשרות טיסות אמריקאיות והופנו לקובה. חלק מהחוטפים היו פעילי שמאל רדיקליים שביקשו להביע תמיכה בקומוניזם, פליטים שביקשו מקלט מדיני או עבריינים שביקשו לסחוט כסף מהממשל האמריקאי תמורת שחרור השבויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully