וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: כשלון שיחות הגרעין יפגע במערב

שבוע לפני שיחות הגרעין עם ארה"ב, צרפת ורוסיה בווינה, נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ממשיך לאיים על המערב. דבריו באים אחרי שמזכירת המדינה האמריקאית שלחה לאירנים מסר חמור

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר היום (ראשון) שכשלון שיחות הגרעין בווינה בשבוע הבא יפגע יותר במערב מאשר באירן, כך מדווחת הטלוויזיה האירנית.

ארצות הברית, רוסיה, וצרפת ייפגשו עם אירן ב-19 באוקטובר בניסיון להשיג שיתוף פעולה לגבי תהליך העשרת האורניום של אירן. על הפרק הצעה לשלוח את האורניום האירני להעשרה מחוץ למדינה. הנשיא אחמדינג'ד רואה בשיחות מבחן ל"שיתוף פעולה פורה עם המערב בעתיד."

האיום של אחמדינג'ד מגיע אחרי דבריה של מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון מוקדם יותר היום במסיבת עיתונאים בבריטניה, בהם היא אמרה כי " הקהילה הבינלאומית לא תמתין ללא סוף לאירן על מנת שזו תראה כי היא מוכנה לעמוד בהתחייבויתיה". שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד הוסיף שלאירן לא תהיה הזדמנות טובה יותר ליצור קשרים עם הקהילה הבינלאומית.

השניים התייחסו בדבריהם לשיחות שנערכו בשבוע שעבר בין נציגי שש המעצמות לבין אלו של אירן לגבי תוכנית הגרעין האירנית. אירן לעומתם, הודיעה היום כי יש לה את הטכנולוגיה הדרושה להעשרת אורניום והיא מסוגלת לספק דלק גרעיני לכוריה בעצמה, במידה שלא תושג הסכמה על כך בדיוניה עם המעצמות בווינה. כבר ביום שישי הודיעה אירן כי בכוונתה להעשיר אורניום ברמה הנדרשת בכור המחקר שלה בטהרן, אם תיכשל העיסקה להעשרת אורניום באמצעות צד שלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully