וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: לתקן את הפגיעה בקודשי האיסלם

נשיא המדינה התייחס בטקס השבעת קאדים לטענות על פגיעה במקומות הקדושים לאיסלם בישראל. לדבריו, "אם יש עוולות חובתנו לתקנם". הבהיר: "אני רוחש הערכה עמוקה מאד ל?ציביליזציה האיסלמית"

נשיא המדינה שמעון פרס קרא היום (ראשון) לתקן את הפגיעה במקומות הקדושים של האיסלם במדינת ישראל. בטקס השבעת קאדים (שופטים) חדשים לבית הדין השרעי, אמר פרס, כי "אם יש עוולות חובתנו לתקנם. זה דין המדינה ונעשה זאת במלוא היכולת".

פרס אמר את הדברים בעקבות דברי השייח' ד"ר אחמד נטור, נשיא בית הדין השרעי, שסיפר כי "האוכלוסייה המוסלמית סובלת מפגיעה קשה במקומות הקדושים. מסגדים רבים סגורים, בתי קברות מחוללים. זה אחד הפצעים העמוקים של המוסלמי". נשיא המדינה הוסיף, כי "אני רוחש הערכה עמוקה מאד ל?ציביליזציה האיסלמית הגדולה. תרומתה לעולם האמונה, המחשבה, הספרות, האמנות, הפילוסופיה, האלגברה, הארכיטקטורה וכן הלאה וכן הלאה היא ללא שיעור. היא כבשה את ליבם של כה רבים מבני המין האנושי בכל רחבי תבל".

אתמול החליטה משטרת ירושלים לפתוח את מתחם הר הבית למבקרים בני כל הדתות. החלטת המשטרה התקבלה לאחר שהמהומות במזרח העיר נרגעו. ביום שישי חששו במשטרה מהתפרעויות נרחבות, אולם בסופו של דבר נפצעו 11 שוטרים באורח קל מאבנים שיודו לעברם. שבעה מהשוטרים טופלו במקום ואילו ארבעה פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. המשטרה עצרה באירועים אלה שניים ממיידי האבנים.

ביום רביעי הגיב פרס הגיב במהלך סיור בגלבוע להאשמות על פיהן היהודים עורכים חפירות בהר הבית. פרס אמר כי "לפי ההלכה היהודית אסור לחפור מתחת המקומות הקדושים ומי שינסה לחפור נוגד את חוקי המדינה וגם את חוקי הדת". פרס הוסיף כי "כולנו נשמור על המקומות הקדושים כדי שכל אחד יוכל להתפלל וגם לרכוב על אופניים באופן חופשי ובמסלול של חיים משותפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully