וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העין מתקפלת: "לא עיר תאומה של דכאו"

עיריית ראש העין מבהירה כי לא חתמה על הסכם ערים תאומות עם העיר דכאו בגרמניה, המזוהה עם מחנה הריכוז הנאצי הראשון. "מדובר רק בשיתוף פעולה עם סטודנטים"

עיריית ראש העין מבהירה – "לא חתמנו על הסכם ערים תאומות עם דכאו". בעקבות המחלוקת שעוררו הפרסומים האחרונים על חתימת הסכם ערים תאומות בין ראש העין לעיר דכאו שבגרמניה, הבהירו היום (ראשון) בעיריית ראש העין כי הסכם מסוג זה לא נחתם. "מדובר בשיתוף פעולה של נוער וסטודנטים ללמוד את העבר ולחזק את לימודי השואה, כדי למגר אנטישמיות בהווה", הוסבר בהודעה מטעם העירייה.

בשנת 1933, לאחר עליית המפלגה הנאצית לשלטון, נבנה בסמוך לעיר מחנה הריכוז דכאו. המחנה היה מחנה הריכוז הנאצי הראשון שנבנה, ושימש כאבטיפוס לכל המחנות שנבנו בעקבותיו. עובדה זו, והיותה של דכאו מזוהה עם מחנה הריכוז, גרמו לתגובות קשות לפרסומים על הסכם הערים התאומות שנחתם לכאורה. בעקבות התגובות, החליטה עיריית ראש העין להבהיר כי לא נחתם הסכם.

"תכליתו של המהלך היא אחת בלבד: לחזק את לימודי השואה ולבנות עתיד של גשר בין בני נוער", הסביר ראש העיר, משה סיני, והוסיף כי "גם אני בן לניצולי שואה, שלצערי חוו את מוראותיה, ורבים ממשפחתי ניספו בה. אין המדובר בברית ערים תאומות כפי שהוצג בזדון על ידי עיתונאי כזה או אחר, אלא בקשר בין בני נוער ומחנכים ללמוד את השואה ולהפיק לקחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully