וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש באזרבייג'ן מההסכם בין טורקיה לארמניה

משרד החוץ האזרי הזהיר כי פתיחת הגבול בין ארמניה לטורקיה ללא הסגת הכוחות הארמנים מחבל נגורנו-קראבך "תטיל צל כבד ותפגע בסיכוי להשיג שלום אזורי"

רויטרס

(צילום:רויטרס. עריכה:גדי וינסטוק)

הסכם השלום ההיסטורי שנחתם ביום שישי בין טורקיה לארמניה מעלה חשש כבד באזרבייג'ן, בת בריתה הקרובה של טורקיה. בהודעה רשמית שפרסם היום (ראשון) משרד החוץ האזרי נאמר כי ההסכם "יאיים על היציבות באזור ויטיל צל כבד על היחסים בין אזרבייג'ן לטורקיה".

על-פי ההסכם, פתיחת הגבולות בין טורקיה לארמניה מותנית ב"מחווה" בחבל הבדלני נגורנו-קרבאך, שהוא מובלעת ארמנית בשטח אזרבייג'ן.

"נירמול היחסים בין ארמניה לטורקיה לפני הסגת הכוחות הארמנים מהשטח האזרי הכבוש הוא הפרה בוטה של האינטרס הלאומי של אזרבייג'ן", נאמר בהודעת משרד החוץ האזרי, "אזרבייג'ן מאמינה כי פתיחת הגבול בין טורקיה לארמניה באופן חד צדדי תיצור ספקות לגבי האפשרות להשיג שלום אזורי וביטחון".

גם אזרחי טורקיה הביעו חששות דומים מפני פגיעה ביחסי המדינה עם אזרבייג'ן השכנה. ראש ממשלת טורקיה, טייפ ארדואן, המודע לבעייתיות הנושא בארצו, שיגר מסר מרגיע לתושבים כשאמר היום כי על ארמניה להסיג את כל כוחותייה מחבל נגורנו-קרבאך לפני שארצו תוכל לפתוח את הגבול עם ארמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully