וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור הכריז על חמישה קדושים חדשים

בין הקדושים החדשים בולט כומר בלגי, שעבד במאה ה-19 עם חולי צרעת בהוואי, וזכה להמלצה חמה מנשיא ארצות הברית ברק אובמה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: ענת ברק)

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הכריז אתמול (ראשון) על חמישה קדושים חדשים, שהבולט ביניהם הוא הכומר הבלגי דמיין, שעבד עם חולי צרעת בהוואי ומת מהמחלה ב-1889. דמיין זכה להמלצה חמה מנשיא ארצות הברית ברק אובמה, יליד הוואי, שאמר כי הוא זוכר סיפורים רבים מילדותו על עבודתו חסרת הלאות של דמיין וכי יש לו "מקום מיוחד בלבבות תושבי הוואי".


גם פולין זכתה לקדוש חדש – זייגמונט זאזנסי פלינסקי, הארכיבישוף של וורשה בזמן המרד הפולני נגד רוסיה הצארית ב-1863 שהוגלה לסיביר ל-20 שנה. קדוש חדש נוסף הוא הכומר הדומיניקני קול גויטרט, שפעל בקטלוניה שבספרד במאה ה-19 ו"הגיע ללבבות האנשים בגלל שהוא חי את חייו בתשוקה שבערה בלבבו" על פי הודעת הוותיקן. גם האח רפאל ארנייז בארון הספרדי זכה לתואר "קדוש", בשל היותו נזיר שתקן ש"לא ידע כיצד להתפלל" כאשר החל את דרכו במנזר והפך לדוגמא "עבוד צעירים שלא מקבלים סיפוק בקלות", אמר האפיפיור. הקדושה האחרונה היא הצרפתייה ג'יין יוגן, שעבדה עם עניים וקשישים וויתרה על כל רכושה הפרטי בכדי להפוך ל"ענייה בין עניים" עד מותה ב-1879.

"השלמות שלהם קשה להבנה לבן אנוש", הסביר האפיפיור את הבחירות", "היא מבוססת על ההחלטה לחיות את החיים על פי דבריו של ישו ולא לשים את עצמך במרכז העניינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully