וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "לא נמתין לאירן עוד זמן רב"

הסבלנות האמריקאית הולכת ואוזלת. מזכירת המדינה האמריקאית שלחה מסר מאיים לאירן לקראת המשך השיחות. שר החוץ הבריטי אמר כי לאירן לא תהיה הזדמנות טובה יותר ליצור קשרים עם הקהילה הבינלאומית

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נראה כי הסבלנות האמריקאית כלפי נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד פוקעת. מזכירת המדינה, הילרי קילנטון, אמרה היום (ראשון) במהלך מסיבת עיתונאים כי "הקהילה הבינלאומית לא תמתין ללא סוף לאירן על מנת שזו תראה כי היא מוכנה לעמוד בהתחייבויתיה". קלינטון הגיעה היום לביקור בבריטניה שם היא נפגשה עם שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד. מיליבנד ציין במסיבת העיתונאים כי לאירן לא תהיה הזדמנות טובה יותר ליצור קשרים עם הקהילה הבינלאומית.

השניים התייחסו בדבריהם לשיחות שנערכו בשבוע שעבר בין נציגי שש המעצמות לבין אלו של אירן לגבי תוכנית הגרעין האירנית. אירן לעומתם, הודיעה היום כי יש לה את הטכנולוגיה הדרושה להעשרת אורניום והיא מסוגלת לספק דלק גרעיני לכוריה בעצמה, במידה שלא תושג הסכמה על כך בדיוניה עם המעצמות בווינה. כבר ביום שישי הודיעה אירן כי בכוונתה להעשיר אורניום ברמה הנדרשת בכור המחקר שלה בטהרן, אם תיכשל העיסקה להעשרת אורניום באמצעות צד שלישי.

במהלך סוף השבוע קרא בית הנבחרים האמריקאי לנשיא ברק אובמה לדווח לקונגרס עד ה-31 לינואר על התקדמות השיחות הדיפלומטיות שלו עם אירן. אם תאושר הצעת החוק בסנאט יצטרך גם רוברט גייטס, שר ההגנה בממשל אובמה, להעביר לקונגרס באופן קבוע עדכונים על מצבה הצבאי של אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully