וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות הסתיימו, הר הבית נפתח למבקרים

משטרת ירושלים החליטה לפתוח הבוקר את הר הבית למבקרים בני כל הדתות. ביום שישי האחרון נפצעו 11 שוטרים באורח קל במהומות קשות עם מתפרעים מוסלמים

משטרת ירושלים החליטה הבוקר (ראשון) לפתוח את מתחם הר הבית למבקרים בני כל הדתות. החלטת המשטרה התקבלה לאחר שהמהומות במזרח העיר נרגעו. ביום שישי חששו במשטרה מהתפרעויות נרחבות, אולם בסופו של דבר נפצעו 11 שוטרים באורח קל מאבנים שיודו לעברם. שבעה מהשוטרים טופלו במקום ואילו ארבעה פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. המשטרה עצרה באירועים אלה שניים ממיידי האבנים.

שוטרי מג"ב בהר הבית. רויטרס
הדריכות המוגברת בסוף השבוע כללה 2,500 שוטרים/רויטרס

ביום חמישי שעבר דחה בג"ץ עתירה שהגיש פעיל הימין יהודה גליק, ובה דרישה לאפשר ליהודים לעלות להר הבית במהלך חג הסוכות ובעיקר לרגל אירועי הושענא רבה ושמיני עצרת הנערכים בסוף השבוע. גליק טען, כי המשטרה מונעת מיהודים ומתיירים להיכנס להר הבית במהלך חג הסוכות, באופן שפוגע פגיעה חמורה בחופש הפולחן. בנוסף, הוא טען שמדובר בפגיעה בוטה בשוויון, לאור העובדה שהכניסה להר הבית מותרת למוסלמים, שלטענתו מאיימים בפגיעה ביהודים שייכנסו למתחם.

שוטרי מג"ב בהר הבית. רויטרס
שוטרי מג"ב בהר הבית/רויטרס

הדריכות המוגברת שכללה כ-2,500 שוטרים, שוטרי מג"ב ושוטרי יחידות מיוחדות, באה על רקע קריאות של גורמים ערביים להכריז על יום שישי כעל "יום זעם" ולצאת בהפגנות במחאה על "הפגיעה הישראלית במסגד אל-אקצא". הקריאה הבולטת ביותר באה מכיוונו של איש הדת החשוב ביותר בעולם הסוני, השייח' ד"ר יוסוף קרדאווי, שהכריז על יום שישי כ"יום זעם" למען הזדהות עם מסגד אל-אקצא. במסיבת עיתונאים שקיים בשבוע שעבר אמר השייח' קרדאווי, כי "האיומים של אלה הגוזלים את אל-אקצא עברו כל גבול".

פלסטינאים מתפללים מול שוטרי ישראל בירושלים העתיקה. רויטרס
פלסטינאים מתפללים מול שוטרי ישראל בירושלים העתיקה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully