וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה יאבק יחד עם הקהילה הגאה נגד הצבא

נשיא ארצות הברית חזר על הבטחתו מקמפיין הבחירות לבטל את מדיניות האפליה בצבא כלפי הומוסקסואלים ולסביות. "בעתיד נביט על התקופה הזו כתקופה שבה הסתיימה האפליה"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נאם אמש (שבת) בפני חברים בקהילה ההומו-לסבית והבטיח לשים קץ לאיסור על שירות של הומוסקסואלים מוצהרים בצבא ארצות הברית. "אני אסיים את מדיניות 'לא נשאל - אל תספר' וזו ההחתייבות שלי בפניכם", הבטיח אובמה, שנשא דברים בארוחת ערב של "הקמפיין לזכויות האדם", ארגון התמיכה הגדול ביותר של הקהילה ההומו-לסבית בארה"ב.

"אני איתכם במאבקכם", הצהיר הנשיא לקול מחיאות הכפיים של כ-3,000 משתתפים באירוע. עם זאת, אובמה לא סיפק לוח זמנים
למהלך שאמור לשים סוף למדיניות המונעת מהומוסקסואלים מוצהרים מלשרת בצבא האמריקאי.

ב-1993 העביר הקונגרס את החוק המאפשר להומוסקסואלים לשרת בצבא בתנאי שלא יצהירו על נטייתם המינית. הנשיא ביל קלינטון, שהבטיח גם הוא לשים קץ לאפליה נגד ההומוסקסואלים, חתם על החוק כפשרה לאחר שנתקל בהתנגדות בקונגרס ובצבא. הצעת הפשרה נועדה לאפשר להומוסקסואלים ולסביות לשרת בצבא במגבלות מסוימות. קודם לכן היה איסור גורף על חיילים בעלי העדפה חד-מינית לשרת בצבא האמריקאי, ומותר היה לצבא לחקור אותם בעניין ביסודיות, תוך השפלה, על מנת למנוע מהם "להסתנן לשורות הצבא".

החייל נדרש להצהיר בעת גיוסו שאינו הומוסקסואל, לסבית, טרנסג'נדר או בי-סקסואל, והסתרת הנושא הייתה עילה לגירושו מהצבא. לכן, המדיניות נועדה למנוע אפליה זו, בכך שאסרה על הצבא לחקור ולבדוק בנושא. אולם, למעשה, החוק לא שינה את היחס של הצבא לחיילים מהקהילה הגאה, שנאלצו להסתיר את נטיותייהם המיניות.

בשבועות האחרונים הביעו גורמים בקהילה ההומו-לסבית אכזבה מכך שהנשיא אובמה לא עמד עד כה בהבטחותיו לקדם שוויון זכויות לקהילה הגאה, למרות שנהנה מתמיכה רחבה בקרב הקהילה ש-70 אחוזים ממנה הצביע בעדו בבחירות האחרונות.

"אני יודע שרבים מכם לא מאמינים שההתקדמות מהירה מספיק", אמר אובמה, "אבל אל תטילו ספק בכיוון שאליו אנחנו הולכים". הוא הדגיש כי "אסור לנו להעניש פטריוטים אמריקאים שהתנדבו לשרת את ארצם. אנחנו צריכים לחגוג את הנכונות שלהם להתנדב ולהפגין אומץ לב כזה, במיוחד בשעה שאנחנו נלחמים בשתי מלחמות". אובמה אף הוסיף ואמר כי הוא "מצפה שבעתיד נביט על התקופה הזו כעל זו שבה הסתיימה האפליה כלפי הומואים ולסביות, במשרד ובשדה הקרב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully