וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת היום: מגיע לאובמה פרס נובל לשלום?

טעות מביכה או אולי סימן לבאות. נשיא ארצות הברית ברק אובמה זכה אתמול בפרס נובל לשלום, כשנה בלבד אחרי שנכנס לתפקידו. האם אובמה אכן ראוי לפרס או שמדובר בהחלטה פוליטית?

קשה לדמיין פרס פוליטי יותר מפרס נובל לשלום ואתמול קיבלנו הוכחה נוספת לכך. הבית הלבן קיבל טלפון מוועדת פרס הנובל בשטוקהולם שהודיעה כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, זכה בפרס היוקרתי.

פחות משנה מאז שנכנס לבית הלבן, נראה שעבור חברי הוועדה הוא האביר על הסוס הלבן שיביא לשינוי עולמי ולשלום. מיד לאחר ההודעה החלו הברכות הרשמיות מצד מנהיגי העולם, ומנגד עלו סימני השאלה בטורי העיתונים הגדולים בעולם.

אובמה עצמו אמר לאחר ההודעה כי "אני מופתע מההחלטה להעניק לי פרס נובל לשלום, ולמען האמת איני מרגיש שאני ראוי לו. אך אקבל את הפרס כקריאה לפעולה, קריאה להתמודד עם אתגרי המאה ה-21". את הפרס בשווי 1.4 מיליון דולר הודיע אובמה כי יתרום לצדקה.

לא רק אובמה הופתע מזכייתו, העיתון "וול סטריט ג'ורנל" אף הגדיל וכינה את הזכייה כ"מעשה מביך", גם בעיתונים ה"ניו יורק טיימס", וה"וושינגטון פוסט" הרימו גבה לנוכח הזכיה של הנשיא האמריקאי.
האם הנשיא האמריקאי אכן יצדיק את אמונה של הוועדה שהחליטה להעניק לו את הפרס או שמא מדובר במעמסה כבדה שרק תעיק עליו בדרכו לפתור את הסכסוכים הקשים בעולם. טקבקו אלינו האם אתם חושבים שאובמה זכה בזכות ולא בחסד בפרס, או אולי מדובר בטעות פוליטית של וועדת הפרס?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully