וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדען במאיץ החלקיקים חשוד שתמך באל קאעדה

מדען שעבד במאיץ החלקיקים העצום בצרן שבגבול צרפת, חשוד שסייע לאל קאעדה. מה הקשר בין הטרוריסטים המתחבאים במערות לבין הפרויקט המתקדם, שהיו שטענו שיכול להשמיד את העולם?

הרשויות בצרפת עצרו פיזיקאי צרפתי שעבד במאיץ החלקיקים העצום שבגבול צרפת ושוויץ, בחשד שגויס למען אל קאעדה. בהצהרה שפרסמה הלילה (שבת) הנהלת הפרויקט, נכתב כי הפיזיקאי אכן עבד כאנליסט במתחם, אך לא נראה מבקר בו לאחרונה.

"עבודתו לא הביאה אותו לעסוק במשהו שיכול לשמש טרוריסטים", צויין בהצהרה. "למחקרים שלנו אין פוטנציאל צבאי, וכל התוצאות מתפרסמות באופן פומבי ושקוף". על פי דיווחים, עסק המדען בחקר החומר והאנטי חומר.

המדען, צרפתי ממוצא אלג'יראי, נעצר יחד עם אחיו הצעיר בחשד למעורבות בפעילות ארגון אל קאעדה. המשטרה יירטה את תכתובות האי מייל שלו והחרימה ציוד מחשבים ואלקטרוניקה בזמן מעצרם של השניים.

מאיץ החלקיקים, המכונה גם מאיץ ההדרונים הגדול, הוגדר כפרויקט המדעי השאפתני והיקר ביותר בהיסטוריה של המדע. הפרויקט הושק בקול תרועה רמה לפני כשנה, אך הושבת בשל תקלה זמן קצר לאחר הפעלתו. עם הפעלתו הראשונית, היו שטענו שמדובר בניסוי מסוכן ביותר שכן במאיץ עשויים להיווצר חורים שחורים זעירים. מבקריו טענו כי קיימת סכנה, תיאורטית לפחות, שחורים אלו יכולים לבלוע את כדור הארץ.

עלות הקמת המתחם כ- 7.7 מיליארד דולר, ומטרתו לגלות מה קרה לאחר שהעולם נוצר במפץ הגדול. לשם כך נבנתה מנהרה מיוחדת בה ירסקו חלקיקים תת אטומים אחד לתוך השני במהירות קרובה למהירות האור. כמיליארד התנגשויות בשנייה בין פרוטונים צפויות להתרחש במאיץ. בניסוי משתתפים 8,000 מדענים וטכנאים מכ-80 מדינות, העובדים על המאיץ כבר למעלה מעשור. לא פחות ממחצית מפיזיקאי החלקיקים בעולם לוקחים חלק בפרויקט.

המדענים מקווים ליצור מחדש תנאים שלא נראו ביקום מאז נוצר לפני כ-14 מיליארד שנה. הם עשויים למצוא תשובות לכמה מהשאלות הגדולות בפיזיקה, כגון מדוע העולם נראה כפי שהוא נראה וכיצד להסביר מהם מסה, כוח משיכה. ייתכן גם כי יצוצו פרטים נוספים בנוגע לחומר הבלתי נראה שמחבר בין חלקיקים (dark matter), ומרכיב את רוב היקום. בנוסף, הם מקווים למצוא את הראיה הראשונה לקיום ממדים נוספים בחלל וליצור מיני חורים שחורים שנוצרים ונכחדים בחלקיק שניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully