וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לאובמה: "נתת השראה לרבים בעולם"

"זכייתך בפרס נובל לשלום מבטאת את התקווה שנשיאותך תקדם עידן חדש של שלום ופיוס", כתב רה"מ לנשיא ארה"ב לרגל הזכייה בפרס היוקרתי. לדברי נתניהו, "אין מקום שנחוץ לו שלום יותר מהמזרח התיכון"

מנהיגים מרחבי העולם בירכו היום (שישי) את נשיא ארצות הברית ברק אובמה לרגל זכייתו בפרס נובל לשלום. בין המברכים גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס, בעצמו חתן פרס נובל לשלום.

באיגרת מיוחדת כתב נתניהו לאובמה, כי "עד כה נתת השראה לרבים בעולם, וזכייתך בפרס מבטאת את התקווה שנשיאותך תקדם עידן חדש של שלום ופיוס". ראש הממשלה הוסיף, כי "אין מקום שנחוץ לו שלום יותר מהמזרח התיכון, אזור שזוהה במשך תקופה ארוכה עם טרור ושפיכות דמים".

גם נשיא המדינה שמעון פרס, שקיבל פרס נובל לשלום ב-1994 לצד ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ויו"ר הרשות הפלסטינית יאסר ערפאת, בירך את הנשיא האמריקאי. לדבריו, "מעטים הם המנהיגים, אם בכלל, שהצליחו לשנות את מצב הרוח העולמי, בזמן כה קצר, בעוצמה כה מרחיקת לכת. הנחישות שבחוכמתך העניקה לאנושות כולה תקווה חדשה, ורשות לחלום ולפעול. וגם תחושה שקיים אלוקים בשמים ומאמינים עלי אדמות. תחת מנהיגותך, בשורת השלום המחודשת ניערה את המציאות הקיימת וקבעה סדר יום שיש להגשימו בדחיפות. מירושלים, אני בטוח, שפעמוני ההידברות וההבנה ישובו לצלצל, ברשות מחודשת לקוות וכחובה מתבקשת לפעול".

עם זאת, ההחלטה להעניק פרס נובל לאובמה עוררה גם ביקורת חריפה במערכת הפוליטית בישראל. לדברי חבר הכנסת מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי), "לאחר צירופו של אובמה למקבלי פרס נובל לשלום, אחרי ערפאת ופרס, ראוי לשנות את שמו של הפרס לפרס מחררי המלחמה ועושי ההלוויות". בן-ארי הוסיף, כי פרס נובל לשלום צריך להינתן על מעשים ולא על הזיות.

חבר הכנסת דני דנון (הליכוד) אמר בתגובה לפרס, כי "אם אובמה קיבל פרס נובל לשלום, גם מגיע לו להיכנס לספר השיאים של גינס על זה שהגיש מועמדות שבועיים לאחר בחירתו לנשיא. אובמה הציב את המטרה בלי להבין בכלל את המצב, ועל כך הוא קיבל את הפרס". דנון הוסיף, כי "נתניהו צריך להיות חזק מול הלחץ שיגבר כעת, בשביל שאובמה יוכיח שהוא ראוי להיכנס לספרי התהילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully