וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: הגיע הזמן לפתוח במו"מ עם הפלסטינים

שר הביטחון נפגש בלשכתו עם השליח האמריקאי למזה"ת מיטשל ואמר לו כי "שום מכשול אינו בלתי עביר". מיטשל: "מחויבים עד להשגת המטרה"

רויטרס

(צילום: רויטרס וגדעון צנטנר. עריכת וידאו: ענת ברק)

שר הביטחון אהוד ברק, נפגש הערב (חמישי) בלשכתו בקריה בתל אביב, עם השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל. בתחילת הפגישה אמר ברק למיטשל כי "ביקורך חשוב. אנחנו שותפים ליוזמת השלום של הנשיא אובמה להסכם אזורי כולל במזרח התיכון ולפעול בהקדם לפתרון שתי מדינות לשני עמים. הגיע הזמן לנוע קדימה, להתחיל בתהליך ולעבור את כל המכשולים כי זה יועיל לכולם".

עוד אמר ברק לשליח האמריקאי המיוחד כי "שום מכשול אינו בלתי עביר. צריך להתחיל מו"מ ממשי על הסכם בינינו לבין הפלסטינים תוך שמירת האינטרסים הביטחוניים של ישראל, שיאפשר מימוש פתרון שתי המדינות לשני העמים". מיטשל אמר לשר ברק, כי "אנחנו מבינים את כל הקשיים הניצבים בפני הצדדים. נישאר מחויבים לתהליך עד להשגת המטרה".

מוקדם יותר נפגש מיטשל עם נשיא המדינה שמעון פרס. בפתח הפגישה אמר מיטשל לנשיא כי"אנחנו הולכים להמשיך במאמצים שלנו להשיג בהקדם את ההתחלה המחודשת של המשא ומתן בין הישראלים לפלסטינים". עוד אמר מיטשל לנשיא כי זה יהיה "צעד חיוני" לקראת השגת "שלום מקיף" באזור בין ישראל לשכנותיה, כולל סוריה ולבנון.

פרס אמר בפתח הפגישה כי "הציפיות נעשות גבוהות יותר והזמן קצר. השהייה לא תביא תועלת אלא רק סכנות. יש מספר אלמנטים שמנסים להרוג את הסיכוי לשלום. אנו חייבים לדבוק בדרכו המדינית של הנשיא אובמה. הביקור שלך נעשה בעיתוי חשוב, אנו חייבים לדבר ביזנס. ננסה לעשות כמיטב יכולתנו כדי לראות כיצד להתגבר על הפערים בין הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully