וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון הקדימה הדיון בדו"ח גולדסטון

דיון במסקנות דו"ח גולדסטון שתוכנן ל-20 באוקטובר במועצת הביטחון של האו"ם הוקדם בשבוע. זאת כפשרה לבקשתה של חברת המועצה, לוב, לערוך דיון חירום בנושא

מועצת הביטחון של האו"ם הקדימה את הדיון החודשי על המזרח התיכון, במטרה לדון בדו"ח גולדסטון, כך מסרו הלילה (חמישי) דיפלומטים באו"ם. הדיון, שנועד במקור להיערך ב-20 באוקטובר, ייערך ב-14 לחודש ובו תדון המועצה במסקנות דו"ח גולדסטון שחקר את אירועי עופרת יצוקה. הקדמת הדיון היא למעשה פשרה שהושגה לאחר שלוב, חברה במועצת הביטחון, דרשה לקיים דיון חירום במועצה בנושא.

בשבוע שעבר פורסם כי הרשות הפלסטינית החליטה למשוך את הצעת ההחלטה לאמץ את דו"ח גולדסטון במועצת זכויות האדם בז'נבה. החלטת הרשות לדחות את הדיון בדו"ח למרץ 2010 עוררה סערה-רבתי ברשות הפלסטינית ומחוצה לה. בימים האחרונים עומד אבו מאזן בפני ביקורת נוקבת, אולי הקשה ביותר מאז שנכנס לתפקידו כיו"ר הרשות, מצד מדינות ערב, חמאס ואף ביקורת מבית - מאנשיו בארגון פתח. אתמול אף הטיל עליו מקורבו לשעבר ובכיר פתח נביל עמרו את האחריות המלאה לפרשת גולדסטון ודרש ממנו לשוב ארצה מביקוריו בחו"ל.

בעקבות החלטת הרשות הפלסטינית למשוך את הצעת ההחלטה, החליט אתמול ארגון חמאס שלא להשתתף בשיחות הפיוס הפנים-פלסטיניות שאמורות להתקיים בסוף החודש בקהיר. אתר חדשות פלסטיני דיווח כי בעקבות התייעצויות אינטנסיביות שקיימה הנהגת חמאס עם הזרוע הצבאית של הארגון, החליט הארגון גם לא לחתום על הסכם פיוס עם פתח ב-26 באוקטובר, שהיה אמור להיות שיא השיחות.

מזכיר הוועד הפועל של אש"ף ויועצו של אבו מאזן, יאסר עבד רבה, הודה כי ההנהגה הפלסטינית "שגתה" בהחלטתה למשוך את ההצעה לדון בדו"ח גולדסטון, הקובע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה ברצועה במהלך מבצע "עופרת יצוקה". הוא הבהיר כי למרות הטעות, יהיה ניתן לתקן אותה "ולשם כך אנחנו פועלים כעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully