וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקיינוס לא שקט: רצף רעידות אדמה בלילה

כשעה לאחר שרעש אדמה בעוצמה של 6.7 נרשם מזרחית לפיליפינים, שני רעשים נוספים בעוצמה של 7.8 ו-7.3 פקדו את שרשרת האיים ונואטו, מזרחית לאוסטרליה. הוסר החשש לפגיעת צונאמי

רעידת אדמה בעוצמה של 7.8 בסולם ריכטר פקדה הלילה (חמישי) את דרום מערב האוקיינוס השקט. מרכז הרעש נמדד כ-370 ק"מ צפון מזרחית לשרשרת האיים ונואטו ובעומק של 33 ק"מ. לא דווח על נפגעים או נזק שנגרמו כתוצאה מרעידת האדמה. שעה קלה לאחר הרעש הראשון, נרשמה רעידת אדמה נוספת בעוצמה של 7.3 באותו אזור.

התרעת צונאמי שהוצאה ל-11 מדינות, ביניהן אוסטרליה, ניו זילנד, פפואה גיניאה החדשה, פיג'י והפיליפינים, הוסרה לאחר כשעתיים כשהוסר החשש לפגיעת צונאמי.

מוקדם יותר נרשמה רעידת אדמה בעוצמה של 6.7 דרגות בסולם ריכטר באוקיינוס השקט, סמוך לאי הוולקני ג'ולו שבפיליפינים. לא נמסר בשלב זה על פצועים או נזקים שנגרמו במקום כתוצאה מהרעש.

בשבוע שעבר, רעידת אדמה בעוצה של 8 בסולם ריכטר יצרה גל צונאמי שהכה באיי סמואה באוקיינוס השקט, בעקבות הצונאמי נהרגו כ-150 בני אדם. השבוע חצה מניין ההרוגים ברעידת האדמה, שאירעה ביום רביעי שעבר באינדונזיה, את גבול ה-1,000. כך לפי הערכות של האו"ם.

ג'ון הולמס, ראש האגף ההומניטארי באו"ם, אמר במסיבת עיתונאים במטה האו"ם בניו יורק כי כ-1,100 בני אדם נהרגו ברעידת האדמה שהורגשה בעוצמה של 7.6 בסולם ריכטר וכי אלפים נוספים כלואים מתחת לבתים, בתי חולים, בתי מלון ובתי ספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully