וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים שעשו את זה וזכו בנובל

מש"י עגנון, דרך המדינאים שעשו שלום, ועד לעשור של זכיות מדעיות. מי הם הישראלים שהביאו כבוד ופרס נובל הביתה, למדינת ישראל

פרופ' עדה יונת

הזוכה הטרייה בפרס הנובל לכימיה מצטרפת לקבוצה המכובדת של ארבע נשים שזכו בפרס בעבר, קבוצה הכוללת את מרי קירי ובתה. יחד עם שותפיה זכתה יונת בפרס על פועלה בחקר המרכיב הבונה את החלבונים בתא.

פרופ' ישראל אומן

זכה בפרס נובל לכלכלה בשנת 2005 על "הגברת ההבנה בנושאי עימות ושיתוף פעולה במסגרת תורת המשחקים". עבודתה עזרה לאנושות להבין בצורה טובה יותר את מושג הרציונאליות. אומן מזוהה עם הימין ורעיון ארץ ישראל השלמה והתנגד בעבר לתכנית ההתנתקות.

אברהם הרשקו ואהרון צ'חנובר

זוג הישראלים יחד עם שותף אמריקאי זכו ב-2004 בפרס נובל לכימיה "על גילוי אחד מהתהליכים המחזוריים החשובים ביותר בתא שמאפשר את פירוק החלבונים". תגליתם הביאה לפריצת דרך בחקר הסרטן, מחלות ניווניות במוח ומחלות אחרות.

דניאל כהנמן

כהנמן, פסיכולוג קוגנטיבי, זכה בפרס נובל לכלכלה ב-2002 על מחקרו בתחום "תהליכי קבלת החלטות ושיפוט סובייקטיבי בתנאים של אי-ודאות". בעקבות המחקר פיתח כהנמן את "תורת הערך" המסבירה כיצד מקבלים בני אדם החלטות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

יצחק רבין ושמעון פרס

ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ושותפו למפלגה דאז שמעון פרס זכו יחד עם יאסר ערפאת בפרס הנובל לשלום בשנת 1994 בעקבות חתימתם על הסכמי אוסלו. כשנה לאחר קבלת הפרס נרצח יצחק רבין בידי יגאל עמיר.

מנחם בגין

ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין עלה ממעמד "האיש שיושב לימינו של יוחנן באדר" למעמד של חתן פרס נובל לשלום. יחד עם אנואר סאדאת זכה בגין בפרס נובל לשלום בשנת 1978 בעקבות הסכם השלום עם מצרים.

ש"י עגנון

שמואל יוסף עגנון, מגדולי הסופרים העבריים. בנאומו בטקס קבלת פרס נובל לספרות בשנת 1966 הציג עגנון את עצמו בנאום שהודפס ברבות השנים על השטר של חמישים שקלים חדשים, המנציח את דמותו של עגנון. עגנון חלק את הפרס שקיבל עם המשוררת היהודייה נלי זק"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully