וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "מי שחופר בהר הבית עובר על החוק"

במהלך סיור בגלבוע דחה נשיא המדינה את ההאשמות על פיהן מתנהלות חפירות מתחת להר הבית וטען כי החוק היהודי וחוקי המדינה אוסרים זאת. "נשמור על המקומות הקדושים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: עידן גוראל)

נשיא המדינה שמעון פרס הגיב היום (רביעי) במהלך סיור בגלבוע להאשמות על פיהן היהודים עורכים חפירות בהר הבית. פרס אמר כי "לפי ההלכה היהודית אסור לחפור מתחת המקומות הקדושים ומי שינסה לחפור נוגד את חוקי המדינה וגם את חוקי הדת". פרס הוסיף כי "כולנו נשמור על המקומות הקדושים כדי שכל אחד יוכל להתפלל וגם לרכוב על אופניים באופן חופשי ובמסלול של חיים משותפים".

ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראיד סלאח, שנעצר אתמול ושוחרר, אמר מוקדם יותר לאתר חדשות פלסטיני כי ישראל פועלת כמשוגעת מתוך כוונה לחלק את מסגד אל-אקצא בכוח הנשק, כפי שעשתה במסגד בעיר חברון. "אנו ברגע גורלי. אי אפשר להשתעשע, למשוך את הזמן או לשתוק", אמר. הוא קרא לכל ערביי ישראל ולתושבים הפלסטינים בירושלים לנסות להיכנס למסגד אל-אקצא ולהצטרף למפגינים שם, "וזאת כדי לשמש מגן אנושי על המסגד מפני מנגנוני הכיבוש ומפני המתנחלים".

כמו כן זועמים במגזר הערבי גם על הגבלת גיל התפילה. במסגרת משלחת של ועדת המעקב להר הבית בו לקחו חלק גם חברי הכנסת של מפלגת בל"ד. במהלך הביקור תקף יו"ר בל"ד, ג'מאל זחאלקה, את הגבלת גיל המתפללים במקום. זחאלקה אמר כי "כי "רק בתקופה הצלבנית הייתה הגבלה על התפילה במסגד אל-אקצה. אין לאף אחד זכות להגביל תפילה בגלל גיל או כל סיבה אחרת. ירושלים המזרחית ואל אקצה הן שטח כבוש. שקט אמיתי יהיה ניתן להשיג רק בסיום הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully