וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: 140 אנשי טליבן נהרגו בקרבות

לדברי נאט"ו, 100 חמושים נהרגו בהתקפה על המוצבים בשבת, בה קיפחו את חייהם 8 חיילים אמריקאים. עוד 40 נהרגו בחבל אחר. בארצות הברית מבהירים: אין כוונה לנטוש את אפגניסטן

יותר ממאה לוחמי טליבן נהרגו ביום שבת במחוז נוריסטן שבמזרח אפגנסיטן, בקרב בו נהרגו גם שמונה חיילים אמריקאים ושני חיילים אפגנים. כך הודיע היום (שלישי) פיקוד נאט"ו בקאבול. הקרב, שאירע סביב שני מוצבים סמוך לגבול פקיסטן, היה הקטלני ביותר עבור כוחות הקואליציה מאז יולי 2008. מיד לאחר מכן החלו כוחות אמריקאיים ואפגניים בפעולות נרחבות נגד מעוזי הטליבן באזור ההררי. דובר משרד ההגנה בקאבול מסר, כי 40 חמושים נוספים נהרגו בתוך 24 שעות וכי 10 חיילים אפגנים נהרגו, רובם במחוז קדמש שבחבל נוריסטן.

הלחימה החלה בשעות הלילה, באזור הררי הנחשב למעוז של אל קאעדה, ונמשך שעות רבות. כ-300 לוחמי טליבן תקפו מוצב אפגני ולאחר מכן תקפו את המוצב האמריקאי הסמוך לו. כ-15 שוטרים אפגנים נלכדו על-ידי הטליבן, בהם מפקד המשטרה המקומית וסגנו. ביום ראשון נמסר רק על חמש גופות של לוחמי אויב שנמצאו בשדה הקרב, אולם כעת מדווחים בנאט"ו כי הצליחו להרוג כשליש מהכוחות התוקפים. ארה"ב הודיעה בעבר על כוונתה להוציא את חייליה מהאזור ההררי המבודד, ולהתמקד בהגנה על מוקדי האוכלוסייה האפגנית.

"אין מספיק מגפיים צבאיות בשטח"

בממשל האמריקאי נערכים בימים אלו דיונים מקיפים לגבי המשך ניהול המלחמה באפגניסטן. הנשיא ברק אובמה מתייעץ עם מפקדי הצבא, בכירי הפנטגון ועם בכירי שתי המפלגות בקונגרס לפני שייקבע האם לשלוח עוד עשרות אלפי חיילים למדינה.

מפקד כוחות נאט"ו באפגניסטן, גנרל סטנלי מקריסטל, ושר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס, אמרו הלילה כי הסיבה לתנופה ממנה נהנים כוחות הטליבן היא חוסר היכולת של ארה"ב ובעלות בריתה להציב מספיק חיילים באזור. גייטס אמר, כי בכל מקרה ארה"ב אינה מתכוונת לנטוש את אפגניסטן. "אנחנו לא עוזבים. הדיון שנערך בימים אלה בבית הלבן הוא על הצעדים הבאים שננקוט, כאשר לנשיא ברק אובמה יש כמה החלטות גורליות לקבל", אמר גייטס. שר ההגנה הוסיף, כי ממשלות אפגניסטן ופקיסטן אינן צריכות לחשוש מהדיונים הפנימיים שעורך הממשל האמריקאי.

שגרירה של אפגניסטן בוושינגטון, סעיד ג'וואד, אמר כי "אין מספיק מגפיים צבאיות בשטח". לדבריו, תגבורת לכוחות בארצו תאפשר לממשלה לחזק את המשטרה ואת הצבא. "הדבר יגביר את האמון ההדדי בין האפגנים לכוחות נאט"ו", אמר והוסיף כי הוא תומך בדרישת הגנרל מקריסטל לשלוח 40 אלף חיילים נוספים לאפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully