וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לא הזיזה הגדר - ותצטרך עכשיו לשלם

בג"ץ חייב את המדינה לשלם 20 אלף שקל בעקבות עיכוב של שלוש שנים בהזזת תוואי גדר ההפרדה בין שני כפרים בגדה. הנשיאה ביניש: "המדינה עשתה דין לעצמה"

בג"ץ מתח היום (שלישי) ביקורת חריפה על המדינה בגין עיכוב של שלוש שנים בהזזת תוואי גדר ההפרדה באזור הכפרים עזון ונבי אליאס בגדה המערבית. לדברי נשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש, המדינה עשתה במקרה זה דין לעצמה. בנוסף, חייב בג"ץ את המדינה לממן הוצאות משפט בגובה 20 אלף שקל. ההחלטה ניתנה בעקבות פניית "המוקד להגנת הפרט" לבג"ץ בבקשה לצו לפי פקודת בזיון בית המשפט.

בשנת 2006 פסק בג"ץ בעתירה שהגיש המוקד להגנת הפרט אותה הגיש עו"ד מיכאל ספרד, כי תוואי הגדר המתוכנן באזור לא שרת כל צורך ביטחוני ונועד לתפוס שטח הנועד להרחבת ההתנחלות צופין תוך שהוא מנתק את הכפרים ממאות דונמים של אדמותיהם החקלאיות. ואולם, מאז אותה פסיקה מיאנה המדינה להזיז את תוואי הגדר. זאת למרות שבג"ץ קבע כי יש להזיז את הגדר בתקופה "קצרה ככל האפשר".

"אין להשלים עם התנהלות מעין זו", קבעה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית בייניש, בהחלטתה. "פסקי דינו של בית משפט זה אינם בגדר המלצות, וחובה על המדינה לכבדם ולקיימם במהירות וביעילות הדרושים לפי נסיבות העניין".

לדברי המוקד להגנת הפרט, "למרות הסכמת המדינה להזזת הגדר ופניות חוזרות ונשנות לביצוע פסק הדין, התעכבו עבודות פירוק הגדר המקורית והקמתה בתוואי החדש יותר משלוש שנים, תוך זלזול בוטה בהחלטת בית המשפט. רק לאחר שהמוקד ביקש צו לפי פקודת בזיון בית המשפט, בוצעו העבודות", נכתב בהודעת הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully