וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיזיקאי הישראלי לא זכה בפרס נובל

למרות שהיה המועמד המוביל, לא זכה היום הפרופסור לפיזיקה יקיר אהרונוב בפרס. הזוכים הם הפרופסורים בויל, סמית' וקאו על מחקרם בתחום המוליכות האופטית

האקדמיה השבדית המלכותית למדעים הודיעה היום (שלישי) כי שלושת הזוכים בפרס נובל לפיזיקה הם הפרופסורים צ'רלס קאו, ווילארד בויל וג'ורג' סמית', השלושה קיבלו את הפרס על מחקרם בנושא מוליכות אופטית במוליכים למחצה. שלושת הזוכים יקבלו בנוסף לכבוד 1.4 מיליון דולר ויחלקו את הפרס בינהם. הפרופסור הישראלי יקיר אהרונוב לא זכה השנה בפרס, זאת למרות שהיה מדורג בראש רשימת המועמדים הצפויים.

פרופסור אהרונוב היה מועמד לקבל את הפרס על ניבוי תיאורטי של "אפקט אהרונוב-בוהם" במאמר שפרסם יחד עם עמיתו פרופסור דוד בוהם לפני עשרות שנים. המחקר והמאמר השפיע רבות על התפתחות יסודות מכניקת הקוונטים. האפקט מראה בבירור, שבתורת הקוונטים מהות הכוחות האלקטרו-מגנטיים שונה באופן עמוק מאוד מהדרך שבה הם פועלים בפיזיקה הקלאסית. על תגלית זו הוענק לפרופסור אהרונוב בעבר פרס וולף לפיזיקה.

ביום חמישי נדע האם עמוס עוז יזכה בפרס הנובל לספרות, עוז הוא המועמד המוביל לזכיית בפרס נובל לספרות של סוכנויות ההימורים, והוא בעל סיכויים של 1 ל- 4 לזכייה בפרס, לפני אסייה דג'בר האלג'יראית, חואן גויטיסולו הספרדי ופיליפ רות' ג'ויס קרול אוטס האמריקאים.

עוז הוא מועמד קבוע לפרס בשנים האחרונות, אולם נחל אכזבה פעם אחר פעם. בעשור האחרון רוב הזוכים הגיעו מאירופה, כשלסופרים הבריטים סיכויים נמוכים לזכות השנה, על פי סוכנויות ההימורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully