וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייטס וקלינטון: השיחות עם אירן - הצלחה מוגבלת

שר ההגנה האמריקאי ומזכירת המדינה אמרו בראיון ל-CNN כי ארה"ב תמשיך לנוע לעבר סנקציות נוספות על אירן ולשכנע אותה כי מוטב לה לפתח תוכנית גרעין למטרות שלום בלבד

שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס ומזכירת המדינה הילארי קלינטון התייחסו הלילה (שלישי) לשיחות שקיימו שש המעצמות בשבוע שעבר עם אירן. בראיון לרשת CNN אמרו השניים, כי השיחות ההיסטוריות עם אירן נחלו הצלחה מוגבלת.

מזכירת המדינה אמרה כי סבב השיחות בז'נבה הניב שלושה הסכמים שנותנים לארה"ב זמן נוסף להעריך את רצינותה של אירן לגבי המשא ומתן. קלינטון הוסיפה כי ארה"ב תמשיך לנוע לעבר סנקציות נוספות אם אירן לא תיסוג מתכנית הגרעין.

שר ההגנה רוברט גייטס אמר שהוא תמיד היה משוכנע כי אירן התכוונה לפתח נשק גרעיני. עם זאת, הוא אומר שקיימת האפשרות ללחוץ על אירן ולשכנע אותה שנשק מסוג זה לא יהיה מועיל בטווח הארוך.

קלינטון וגייטס אמרו שהמטרה של מדיניות ארה"ב היא לשכנע את האירנים שמוטב להם לפתח תכנית גרעין למטרות שלום, מאשר לפתח נשק גרעיני.

ביום חמישי שעבר נפגשו נציגי שש המעצמות עם הנציגים האירנים בז'נבה. במסיבת עיתונאים בתום השיחות אמר האחראי על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, חוויאר סולאנה, כי נציגי אירן התחייבו במהלך השיחות שנערכו עימם כי מדינתם מתכוונת לשתף פעולה באופן מלא עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ולאפשר לפקחים לבקר במתקן הגרעיני שנחשף באחרונה סמוך לעיר קום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully