וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: על צ' קוריאה לשים קץ לנשק הגרעיני

האמריקאים הודיעו כי הם מוכנים לחדש את המגעים עם צפון קוריאה בתנאי שזו תתפרק מהגרעין שברשותה. מנגד טוענים בדרום כי פיונגיאנג ממשיכה בשיקום מתקנים גרעיניים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

דובר מחלקת המדינה איאן קלי, אמר הלילה (שלישי) כי ארצות הברית מוכנה לחידוש השיחות עם צפון קוריאה, אם זו תחזור לשיחות עם שש המעצמות לגבי פירוקה מנשק גרעיני. קלי הוסיף כי המטרה חייבת להיות סוף מוחלט לנשק הגרעיני של פיוניאנג. "אנחנו ושותפינו בשש המעצמות רוצים שצפון קוריאה תשתתף בדיאלוג שיוביל לפירוקה הסופי והמוחלט מנשק גרעיני על ידי צעדים בלתי הפיכים", אמר קלי.

דובר משרד החוץ האמריקאי הגיב להודעה של נשיא צפון קוריאה, קים ז'ונג איל, שאמר אמש כי ארצו מוכנה לשוב לשיחות עם המעצמות על פירוקה מנשק גרעיני בתנאי שתחל התקדמות במשא ומתן הנפרד עם ארה"ב. "על היחסים העוינים בין צפון קוריאה וארה"ב להפוך ליחסי שלום באמצעות השיחות בין המדינות", אמר איל במהלך פגישה עם נשיא סין שמבקר במדינה.

בתוך כך אמר הלילה מקור בממשלת דרום קוריאה כי צפון קוריאה ממשיכה בשיקום מתקן גרעיני ביונגביון. "בידינו סימנים המעידים על כך שעבודות השחזור נמצאות בשלבים אחרונים", אמר המקור.

ממשיכים בשיקום מתקנים גרעיניים

ביום ראשון אמר ראש ממשלת צפון קוריאה, קים יונג-איל, לראש ממשלת סין, וון ג'יאבאו, כי ארצו מוכנה לחדש את השיחות הבינלאומיות לגבי תוכנית הגרעין של המדינה. רשת הטלוויזיה הממלכתית של סין דיווחה כי במהלך הפגישה אמר קים לוון כי קוריאה הצפונית מחויבת לפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, וכי היא מוכנה "להגשים את היעד הזה באמצעות שיחות דו צדדיות ורב צדדיות".

באפריל האחרון הכריזה צפון קוריאה כי פורום שש המעצמות והסכמיו הם ריקים מתוכן ואינם חלים עליהם לאחר שהאו"ם גינה את הניסוי בשיגור טילים ארוכי טווח שערכה צפון קוריאה. זאת לאחר שבשנת 2005 חתמו שש המעצמות על הצהרה לפיה פיוניאנג תעצור את תכניתה הגרעינית בתמורה לסיוע הכרחי וערבויות בטחוניות משאר המעצמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully