וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנ"צ ניסו שחם - ראוי לקידום או להדחה?

תת ניצב ניסו שחם, שהתפרסם בגין דבריו הקשים נגד המתנחלים בעת ההתנתקות, יקודם לתפקיד ראש האגף לתכנון לוגיסטי במשטרה. האם צריך לעכב את המינוי

במסגרת סבב המינויים במשטרה יקודם סגן מפקד מחוז ירושלים תת ניצב ניסו שחם, וימונה לתפקיד ראש האגף לתכנון לוגיסטי במשטרה. זהו תפקיד המטה הבכיר הראשון אותו ימלא שחם, קצין משטרה שנוי במחלוקת שלאורך השנים התבטאויותיו עוררו לא פעם ביקורת קשה.

המקרה המפורסם ביותר התרחש ערב ביצוע תכנית ההתנתקות בקיץ 2005, אז כיהן שחם כמפקד מרחב הנגב במשטרה. שחם צולם אז בתדרוך שהעביר למפקד מג"ב בדרום כשהוא משתמש בשפה בוטה נגד המפגינים נגד התנתקות בכפר מימון כשאמר בין היתר: " חרא עליהם, שיישרפו. תיתן להם מכות בפלג גוף תחתון. אני לא איזה זונה שפותחת את הרגליים, מחכה שיבואו אלי ככה. יש לי תשלום על זה שאני פותח את הרגליים...אני אזיין את אמ-אמא שלהם". בעקבות דברים אלו זומן שחם לבירור אצל המפכ"ל ואף הוגש בג"ץ נגד מינויו לתפקיד סגן מפקד מחוז ירושלים, אולם בג"ץ דחה את העתירות ואישר את המינוי.

לפני כחודשיים יצא תנ"צ שחם להגנתו של שוטר שירה באוויר בהפגנת חרדים בירושלים וקבע כי השימוש באש חיה נגד החרדים היה מוצדק, מה שגרר ביקורת קשה מצד חברי הכנסת החרדים שקבלו על כך שהמשטרה משתמשת לטענתם בכוח מופרז בפינוי הפגנות החרדים.

אנחנו שואלים אתכם האם עשה נכון המפכ"ל כאשר קידם את תנ"צ שחם לתפקיד מטה בכיר נוכח עברו השנוי במחלוקת. האם קצין משטרה שמשתמש בביטוים חריפים כל כך נגד מפגינים אזרחי ישראל וקורא להשתמש בכוח כנגדם ראוי לקידום? מנגד, תנ"צ שחם זוכה להכרה והערכה מרובה מצד מפקדיו לאורך השנים. האם בשל התבטאות כזו או אחרת, פוגענית וגסה ככל שתהיה, אסור לקדם אדם שהקדיש את חייו לשמור על ביטחון המדינה?

  • עוד באותו נושא:
  • ניסו שחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully