וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: מוכנים לחידוש המו"מ

ראש ממשלת סין הגיע לצפון קוריאה לביקור בן שלושה ימים והתקבל על ידי קים ז'ונג איל בהופעה נדירה. ראש ממשלת צפון קוריאה קים יונג, הבטיח כי ארצו מחוייבת לפירוק נשק גרעיני

רויטרס

(קרדיט: רויטרס. עריכה ענת ברק)

ראש ממשלת צפון קוריאה, קים יונג-איל, אמר היום (ראשון)לראש ממשלת סין, וון ג'יאבאו, כי ארצו מוכנה לחדש את השיחות הבינלאומיות לגבי תוכנית הגרעין של המדינה. רשת הטלוויזיה הממלכתית של סין דיווחה כי במהלך הפגישה אמר קים לוון כי קוריאה הצפונית מחויבת לפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, וכי היא מוכנה "להגשים את היעד הזה באמצעות שיחות דו צדדיות ורב צדדיות".

ראש ממשלת סין נחת הבוקר בצפון קוריאה, והתקבל על ידי שליט המדינה קים ז'ונג איל שערך הופעה ציבורית נדירה וסתר שוב שמועות על מצבו הבריאותי המדרדר. השניים אמורים לנהל שיחות במשך שלושה ימים, ובין היתר צפויים לדון בתוכנית הגרעין הצפון קוריאנית.

קבלת הפנים האישית של המנהיג הצפון קוריאני, הממעט בהופעות פומביות, מעידה על חשיבות המפגש, שנערך בצל החגיגות הסיניות לציון 60 שנות קומוניזם במדינה. הביקור צפוי לכלול שורת מחוות שיעידו על היחסים הקרובים בין המדינות ובניגוד לשאר מנהיגי מעצמות העל, ג'יאבו לא יפעיל לחץ על הקוריאנים לפרק את תוכנית הגרעין שלהם. יחד עם זאת, מומחים מעריכים שביקור בדרג כה גבוע לא היה מתרחש אלמלא ידעו הסינים שביכולתם לשלוח מסר מרגיע לעולם המודאג מתוכנית הגרעין הצפון קוריאנית.

"הביקור יתמקד בחיזוק הקשרים בין המדינות ובחגיגות 60 שנות קומוניזם", העריך הפרופסור ליחסים בינלאומיים ז'והו פאנג מאוניברסיטת פקינג, "אך נושא הגרעין יעלה על השולחן ללא ספק. שאלת המפתח היא האם צפון קוריאה תערוך איזשהו צעד מעבר להצהרותיה האחרונות ותביע נכונות לחזור לשיחות. זו המטרה הסינית בביקור הזה".

(עדכון ראשון: 10:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully