וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מועמד ישראלי בדרך לפרס נובל בפיזיקה?

פרופסור יקיר אהרונוב מדורג בראש רשימת המועמדים הצפויים לפרס הנובל בפיזיקה. ביום שלישי הקרוב נדע אם לישראל יש מועמד נוסף לזכייה בפרס האקדמי המכובד ביותר

האקדמיה השבדית המלכותית למדעים תודיע ביום שלישי הקרוב, ה-6 באוקטובר 2009, על המועמדים לפרס הנובל בפיזיקה. אז נדע אם לישראל יש עוד מועמד לזכייה בפרס האקדמי המכובד ביותר בעולם.

פרופסור (אמריטוס) יקיר אהרונוב, מבית הספר לפיזיקה של אוניברסיטת תל-אביב מדורג בראש רשימת המועמדים הצפויים, המפרסמת כל שנה סוכנות הידיעות רויטרס. בשנים האחרונות ניבאה במדוייק את המועמדים לזכייה בפרס.

פרופסור אהרונוב נכלל ברשימת המועמדים הצפויה בשל ניבוי תיאורטי של "אפקט אהרונוב- בוהם", אשר השפיע רבות על התפתחות יסודות מכניקת הקוונטים. האפקט מראה בבירור, שבתורת הקוונטים מהות הכוחות האלקטרו-מגנטיים שונה באופן עמוק מאוד מהדרך שבה הם פועלים בפיזיקה הקלאסית. על תגלית זו הוענק לפרופסור אהרונוב פרס וולף לפיזיקה.

אהרונוב, בן 77, אמר אמש כי "אני מוזכר כבר כמה שנים כמועמד לנובל, אבל זאת הפעם הראשונה, שאני מופיע בבדיקה אובייקטיבית, שמבוססת על ציטוטים, של המדענים המוערכים ביותר". פרס נובל לפיזיקה מוענק מדי שנה, החל משנה 1901, לאנשים אשר תרמו תרומה ייחודית לתחום הפיזיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully