וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: "רוצים עסקה מוקדם ככל הניתן"

לדברי מחמוד א-זהאר, העסקה לשחרור שליט היא "עניין של שבועות או לכל היותר חודשים". בראיון לשבועון הגרמני דר שפיגל הבהיר: "במו"מ כל כך קשה שני הצדדים אינם יכולים להכתיב תנאים - לא ישראל ולא חמאס"

"אנחנו רוצים לסיים את המשא ומתן לחילופי שבויים מוקדם ככל הניתן. זה עניין של שבועות, או לכל היותר חודשים". כך אמר היום (שבת) ד"ר מחמוד א-זהאר, מבכירי חמאס ברצועת עזה, בראיון לשבועון הגרמני "דר שפיגל".

באשר לשחרור 20 האסירות הפלסטיניות בתמורה לקלטת הווידאו בה נראה החייל החטוף גלעד שליט, אמר א-זהאר: "זו ההוכחה הראשונה לכך שהתיווך הגרמני יכול להביא הצלחות. מאז שמתווך הגרמני נעשה מעורב, המשא ומתן נעשה התקדם בצורה מקצועית מאוד".

עוד אמר בכיר חמאס בעזה לעיתון כי "במו"מ כל כך קשה שני הצדדים אינם יכולים להכתיב תנאים - לא ישראל ולא חמאס". הראיון המלא עם מחמוד א-זהאר יתפרסם ביום שני הקרוב.

דברי א-זהאר שמשאירים פתח לפשרה באים בניגוד לדברים שאמר אתמול ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל. משעל איים הערב כי ארגונו יחטוף חיילים ישראלים נוספים כדי לשחרר את כל האסירים הפלסטיניים מבתי הכלא בישראל. "חמאס, שהצליח לקחת את שליט בשבי ולהחזיק בו יותר משלוש שנים כשהוא בריא ושלם, התייחס אליו כיאות והצליח לנהל משא ומתן עקיף כדי לשחרר את האסירים - יכול לקחת בשבי עוד שליט ועוד שליט ועוד שליט עד שלא יישב בבתי הכלא אף אסיר פלסטיני". משעל אמר את הדברים בנאום בדמשק לרגל יום כיבוש ירושלים על ידי סלאח א-דין.

"אנחנו ניצבים בפני נקודת אור", אמר משעל. "זו אמנם נקודה קטנה, אך היא בכל זאת מאירה בזכות ארגוני ההתנגדות ובזכות אללה. פלגי ההתנגדות הצליחו לאלץ את ישראל לעמוד על רגליה האחוריות ובתמורה לקלטת וידאו היא שחררה 20 מאחיותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully