וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון בריטי: נשיא אירן הוא יהודי שהתאסלם

לפי ה"דיילי טלגרף", שמו המקורי של אחמדינג'ד הוא סבורג'יאן - שם משפחה יהודי נפוץ באירן שפירושו "אורג טליתות". הנשיא לא הכחיש בעבר כי שינה את שמו, אך סירב להסביר מדוע

האם לנשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד יש שורשים יהודיים? כך לפחות נטען היום (שבת) בעיתון הבריטי "דיילי טלגרף". העיתון פרסם תמונה המוכיחה, לדבריו, שאחמדינג'ד נולד למשפחה יהודית שהתאסלמה לאחר לידתו. התמונה צולמה ב-2008, במהלך מערכת הבחירות לנשיאות אירן, ונראה בה אחמדינג'ד עצמו מחזיק בגאווה את תעודת הזהות שלו.

בתעודה כתוב כי שם משפחתו הקודם של אחמדינג'ד היה סבורג'יאן - שם משפחה יהודי נפוץ באירן שפירושו "אורג טליתות". מקורם של הסבורג'יאנים הוא בארדאן, שם נולד נשיא אירן. אחמדינג'ד לא הכחיש בעבר כי משפחתו שינתה את שמה כשעברה לטהרן בשנות החמישים של המאה הקודמת, אך מעולם לא אמר מה היה שמה הקודם או מדוע שינתה את השם.

עלי נוריזאדה, מהמרכז ללימודים ערביים ואירניים בבריטניה הסביר לעיתון, כי "ההיבט הזה בעברו של אחמדינג'ד מסביר הרבה לגביו. כל משפחה שממירה את דתה מגבשת זהות חדשה בכך שהיא מגנה את הדת הקודמת שלה. באמירותיו נגד ישראל, אחמדינג'ד מנסה להזים את החשדות בדבר הקשרים היהודיים שלו. הוא מרגיש פגיע בחברה שיעית קיצונית".

בתוך כך, אחמדינג'ד, אמר הבוקר כי ארצו פעלה בכנות בכל הנוגע למתקן הנוסף להעשרת אורניום והודיעה על קיומו מראש לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. הוא מתח ביקורת על נשיא ארה"ב ברק אובמה וטען כי הוא עשה "טעות היסטורית" כשגינה את ארצו בעקבות חשיפת המתקן בעיר קום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully