וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אובמה אישר עמימות הגרעין בישראל

העיתון וושינגטון טיימס: ממשל אובמה חידש הסכם חשאי בן 40 שנים, לפיו לא יופעל לחץ על ישראל בנושא הגרעין, בתנאי שירושלים תימנע מהצהרות פומביות בנושא ולא תערוך ניסויים גרעיניים

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הסכים להאריך את תוקף הסכם העמימות של ישראל, המאפשר לה להחזיק, על פי דיווחים זרים, ארסנל גרעיני, מבלי להיות חשוף לביקורת ולפיקוח של גופים בינלאומיים בנושא. העיתון "וושינגטון טיימס" דיווח הלילה (שבת) כי אובמה הודיע לראש הממשלה נתניהו שהוא מאריך את ההסכם בן 40 השנים, במהלך פגישתם של השניים בחודש מאי.

עקב כך, ארה"ב לא תפעיל לחץ על ישראל בדרישה שתחשוף פרטים אודות הגרעין, ולא תדרוש מישראל לחתום על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. בהתייחסו לנושא באופן מרומז, אמר ראש הממשלה נתניהו בשבוע שערב כי ביקש - וקיבל- מהנשיא האמריקאי מסמך המעגן שורה של הבנות אסטרטגיות ארוכות שנים בין ישראל לארצות הברית.

הסכם ההבנות בין שתי המדינות התגבש בשנת 1969 בין ראש הממשלה דאז גולדה מאיר לנשיא ארה"ב ניקסון. תמצית ההסכם היא שארה"ב תקבל באופן פאסיבי ישראל גרעינית, בתנאי שירושלים לא תחשוף באופן פומבי את יכולותיה, ולא תערוך ניסויים גרעיניים.

על פי העיתון , סוגיית העמימות היוותה מקור לדאגה בישראל, מחשש שאירן תנסה להדוף את הלחצים המופעלים עליה בנושא הגרעין על ידי האשמת המערב בנקיטת מוסר כפול כלפי ישראל. ואכן, אירן דרשה לאחרונה לעיתים תכופות מהאו"ם שישלח את פקחיו גם לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully