וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: "תזכרו שגלעד סובל ונמק בשבי"

במשפחת שליט התייחסו לקלטת הוידאו בה נראה החייל החטוף ברגשות מעורבים. האב נעם: "חרף ההתרשמות הראשונית כי מצבו טוב, הוא סובל כבר 1,200 ימים ולילות"

רויטרס

נעם שליט הגיב אמש (שישי) לעסקת הקלטת ולתמונות בהן ראה את בנו לאחר יותר משלוש שנים בשבי. "אביבה ואני מודאגים נוכח התמונות, למרות ההתרשמות הראשונית שמצבו טוב, אסור לשכוח כי גלעד סובל ונמק קרוב ל-1,200 ימים ולילות בשבי ומשלם למעלה משלוש שנים את מלוא המחיר על ההתנהלות הכושלת ומחדלי העבר". נעם הודה לצוות המשא ומתן בראשות חגי הדס, לפעילים ולתומכים, "המשפחה רואה בזאת צעד משמעותי אך אנו מצפים שהעושים במלאכה ימשיכו בנחישות עד אשר גלעד יחזור הביתה בקרוב", הדגיש.

משפחתו, חבריו, מכריו ופעילים במאבק לשחרורו של גלעד שליט צפו בקלטת שפורסמה בתמורה לשחרור 18האסירות הפלסטיניות. חברים של משפחת שליט מסרו בתגובה לפרסום הקלטת כי "אנו מעודדים מאיך שהוא נראה. כך אנחנו זוכרים אותו. הוא אומנם יותר רזה, אבל טון הדיבור שלו נשמע טוב".

נעם שליט בקבלת הקלטת. רויטרס
נעם שליט וראש אכ"א בקבלת ההחלטה לפרסם את הקלטת/רויטרס

ראש מערך ההסברה הלאומי, ניר חפץ, העביר הודעה מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו. חפץ מסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו צפה במשרדו בקלטת הוידאו ושוחח טלפונית עם נעם שליט. ראש הממשלה סבור שחשיבות הקלטת היא באימות מצבו של שליט ובקיבוע אחריותו המוחלטת של החמאס לבריאותו של גלעד. נתניהו בירך את משפחת שליט לרגל חג הסוכות, ומסר כי על אף שהדרך עדיין ארוכה ורצופת קשיים, הידיעה שהוא בריא ושלם מעודדת את כולנו". כשנשאל חפץ מתי ואיך תפורסם הקלטת אמר כי "נעדכן בהמשך על מועד פרסום הקלטת".

שר הביטחון אהוד ברק שוחח עם משפחתו של גלעד שליט לאחר שצפתה בקלטת. "אני רוצה לחבק אתכם", אמר ברק. "גלעד נראה בריא וזה רק מגדיל את האחריות שלי להחזירו הביתה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שר הבטחון צופה בקלטת של גלעד שליט. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון צופה בקלטת/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

שמשון ליבמן, יו"ר המאבק למען שחרור גלעד שליט, אמר לאחר שחרור הקלטת כי "בשבילי זה דבר חשוב מאוד שהיום ברור לכולם, שגלעד חי וההנחה הזו שהוא חי הייתה נכונה ומזל שהייתה נכונה. עוד אמר כי "העובדה שהוא נראה פחות או יותר בריא ברגע זה רק נותנת לי כוח להבין, שחייבים להמשיך להשלים את המלאכה ומהר ולהביא את גלעד הביתה". כמו כן אמר "אני חושב שהעובדה שהמשפחה החליטה לקבל את הרצון של ראש הממשלה לפרסם את הקלטת מחזקת את הפעילים בהמשך המאבק".

טל פיט, ממטה הנוער של מקימי אוהל המחאה מול בית ראש הממשלה, הגיבה לפרסום הקלטת ואמרה כי "מצד אחד זה ממש משמח כי אנחנו רואים שהוא חי וזה כיף ומצד שני הדאגה מתעצמת כי עכשיו המשא ומתן יכול להשתנות לרעה. תחושה של אופטימיות זהירה. מאוד מרגש וכיף לראות צילום שלו. הלוואי שנראה אותו כאן ולא רק בקלטת".

מוקדם יותר היום שוחררו 18 אסירות פלסטיניות לגדה המערבית ואסירה אחד לרצועת עזה במסגרת העיסקה. האסירות הפלסטיניות התקבלו בחיבוקים ובנשיקות מצד בני משפחה וחברים. האזרחים במקום נשאו את דגלי פלסטין ואת דגלי הארגונים הפלסטינים. בראיונות לכלי התקשורת הערבים הביעו האסירות תקווה כי כל האסירים הפלסטינים ישוחררו מהכלא במסגרת עסקה כוללת בין חמאס לישראל.

עדכון ראשון: 20:10

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחכים לקלטת במחסום ארז/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully