וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד שליט חי, האם לשחרר מאות מחבלים?

הקלטת בה נראה החייל החטוף העבירה צמרמורת בכל ישראלי. כעת, לאחר שכולם ראו ששליט במצב טוב עולה שוב השאלה: האם לשחררו כעת, לפני שיהיה מאוחר מדי? או להמשיך להתמקח מול חמאס על המחיר?

משהו קרה. שיחת הסלון התקופתית על גלעד שליט כבר לא תישמע כפי שהייתה בשלוש השנים האחרונות. הקלטת שבה נראה גלעד שליט כשהוא בריא ושלם, צלול, ואפילו מחייך, השפיעה בצורה כלשהי על כל אחד מאיתנו, בין אם תמך בעסקת חילופי שבויים טרם פירסומה או לאו.

שליט, לאחר שנאלץ לציין יותר משלושה ימי הולדת בשבי, נראה במצב טוב באופן מפתיע. שוביו בחמאס דאגו לגהץ את המדים שלבש, לסרק ולספר את שיערו ולגלח את זיפי זקנו. שליט, במהלך מתוכנן מראש, אף קם בסרט לאחר שהוא מסיים להקריא את דבריו, וזאת במטרה להראות כי תפקודו הפיזי לא נפגע, וכי הוא מסוגל ללכת ללא בעיה.

הפרשנים טוענים כי חמאס פירסם את הקלטת במטרה ברורה - הפעלת לחץ. הציבור בישראל שיראה את שליט, אותו למד להכיר כל כך טוב, כשהוא במצב פיזי טוב, "שמור היטב", יחוש כי הגיעה השעה לשחררו לפני שיהיה מאוחר מידי. בחמאס ציפו לשמוע קולות שאומרים "יש לנו הזדמנות להחזיר את גלעד הביתה ככה, וצריך לנצל אותה, לפני שניאלץ להחזירו במצב גרוע בהרבה".

מנגד, מבהירים מומחי ביטחון שוב ושוב, כמו שעשו לאורך 1,195 ימים, כי המחיר שישראל תשלם על מנת לשחררו יהיה גבוה מידי. תרחישי אימה בהם חמאס יהנה מפירות העסקה וישיג תמיכה ושליטה גם בשטחי הגדה נזרקים לאוויר. "המחבלים שישוחררו", טוענים המומחים, "הם הנוראים ביותר מולם התמודדה מערכת הביטחון מאז ומעולם, יצירתיים ומסוכנים, ובעלי מוטיבציה תמידית לחזור ולעשות את מה שהם יודעים הכי טוב - להרוג ישראלים".

ואנחנו שואלים מה דעתכם? האם כעת, אחרי שכולם ראו מה מצבו של שליט, אסור לפספס את הזדמנות הפז ולשחררו כשהוא במצב טוב? או שמא מצבו הטוב מלמד כי גלעד, שיירש אופי חזק בגנים, מצליח לשרוד בשבי כבר תקופה ארוכה ולהישאר בריא וצלול, ועל כן יש לחכות לשעת כושר על מנת לחלצו במבצע צבאי או להביא לשחרורו מבלי לשלם את מחיר שחרור המחבלים? טקבקו לנו, גם בוידאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully