וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצא מעיין הנעורים?

חוקרים בריטיים גילו כי הפסקת פעולתו של חלבון מסויים בגוף מאריכה את תוחלת החיים בקרב עכברים ומשפר את איכות חייהם של העכברים המבוגרים

מדענים מהמכון להזדקנות בריאה בקולג' האוניברסיטאי בלונדון (UCL), סבורים שהגיעו לפריצת דרך מחקרית באשר להארכת תוחלת חיים ולמניעת מחלות הקשורות להזדקנות. החוקרים גילו דרך להאריך ב- 20% את אורך חייהם של עכברים, ולהקטין את מספר המחלות הקשורות להזדקנות בקרב העכברים המבוגרים.

החוקרים הגיעו למסקנה כי המפתח לנעורים הנצחיים, או לפחות להארכתם של אלה, נמצא במניפולציה גנטית של חיקוי היתרונות הבריאותיים שיש בצריכת קלוריות מופחתת. בעקבות מסקנה זו הצליחו החוקרים למנוע ייצור של חלבון S6K1 בקרב העכברים. S6K1 הוא חלבון המעורב בתגובות הגוף לשינויים בצריכת מזון, ובעזרת חסימתו הושגו היתרונות של הפחתת קלוריות בגוף גם מבלי להפחית את כמויות המזון הנצרך בפועל.

העכברים ממין נקבה שהגיעו לגיל 600 יום (המקבילה לגיל המעבר אצל נשים) היו רזים יותר, פעילים יותר ובריאים יותר מהעכברים ממין נקבה שפעולת החלבון אצלם לא הופסקה. מערכת החיסון שלהם הייתה חסינה יותר, העצמות שלהם היו חזקות יותר והיכולות הקוגניטיביות וטווחי התנועה שלהם היו טובים יותר; כל אלה פרמטרים שלרוב מתדרדרים בתהליך ההזדקנות. בקרב העכברים הזכרים היה פער קטן יותר בהארכת חייהם של העכברים, והם הגיעו רק לחלק מן היתרונות הבריאותיים אליהם הגיעו הנקבות. הרקע לתוצאות השונות בין המינים עדיין לא ברור.

"למעשה הוספנו גם 'שנים לחיים שלהם' וגם 'חיים לשנים שלהם'", אמר פרופ' דומיניק ווית'רס, ראש המחקר באוניברסיטה, בהתייחסו לשיפור איכות החיים של העכברים המבוגרים. עכשיו נותר רק לחכות לרגע שהמחקר ייושם גם על בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully