וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מארבעה קשישים בישראל הוא עני

מנתונים שפרסם הביטוח הלאומי עולה תמונה עגומה של מצב הקשישים בישראל. ל-25% מהקשישים לא מספיקה קצבת הזקנה והם זקוקים גם להשלמת הכנסה

מצב הקשישים בישראל עודנו בכי רע. כרבע מהקשישים המקבלים קצבת זקנה נזקקים גם לקצבת השלמת הכנסה. כך עולה מנתונים שמפרסם היום (חמישי) הביטוח הלאומי. מספר הקשישים הזכאים לגמלת סיעוד עומד על 136,300 בממוצע לחודש.

עוד עולה מנתוני הביטוח הלאומי כי הנשים מהוות 64% ממקבלי קצבאות הזקנה והשארים בישראל. כמו כן 63% ממקבלי קצבת הבטחת ההכנסה באים מקרב עולים שהגיעו לארץ לאחר שנת 1990.

בקרב הזכאים לקצבת סיעוד, גבוה מספר הנשים מהגברים כמעט פי שלוש. שליש מהזכאים לקצבה הם מעל גיל 85 ורק שניים מכל חמישה מהזכאים מתגוררים עם בן זוג. מרבית הזכאים מקבלים גמלה ברמה נמוכה ורק 40% לערך מקבלים קצבה ברמה גבוהה. להערכת הביטוח הלאומי הקצבאות מהוות 90% מהכנסות משק הבית של משפחות הקשישים. יצויין כי גמלת הסיעוד אינה משולמת בכסף אלא ניתנת כשירותים על ידי ארגונים שהמוסד משלם להם בעבור שירותים אלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לחצו להגדלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת מציינים בביטוח הלאומי כי שיעור הקשישים העניים בישראל ירד בשנים האחרונות. שיא העוני נרשם ב-2004 כאשר שיעורו עמד על 25.1%, אך עד שנת 2007 התייצב שיעור העוני על 22.6%

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully