וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באינדונזיה וסמואה סופרים את ההרוגים

עד כה עומד מניין ההרוגים ברעש האדמה העז שפקד אתמול את האי סומטרה שבאינדונזיה על 529, אך ההערכות הן המספרים יעלו. בסמואה מנסים להתאושש מהצונאמי

רויטרס

(צילום:רויטרס עריכה:גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

לאחר ששתי רעידות אדמה חזקות היכו יום לאחר יום באינדונזיה, צוותי חילוץ והצלה נאבקים כעת על מציאת אנשים הלכודים עדיין תחת ההריסות בזמן שהניצולים מבקשים סיוע. מניין ההרוגים ברעש האדמה העז שפקד אתמול (יום רביעי) את האי סומטרה שבאינדונזיה עלה ל-529. כך הודיעה הבוקר ממשלת אינדונזיה. לפחות 440 בני אדם נוספים נפצעו באורח קשה והרשויות מעריכות כי מניין ההרוגים הסופי ברעידה אתמול יסתכם באלפי בני אדם.

הבוקר הורגשה רעידת אדמה עזה נוספת באי. המכון הגאולוגי האמריקאי דיווח כי הרעידה הייתה בעוצמה 6.9 דרגות בסולם ריכטר והיא הורגשה מעט לפני השעה 09:00 הבוקר (שעון מקומי), אך עד כה לא דווח על נזק או על נפגעים נוספים מהרעש.

רעידת האדמה שהתרחשה אתמול, בעוצמה 7.6 בסולם ריכטר, טילטלה את העיר פדאנג וזרעה בהלה בקרב 900 אלף התושבים, יום לאחר שרעידה חזקה אחרת גרמה לצונאמי ולעשרות הרוגים בסמואה. כוחות ההצלה באיי סמואה עוסקים ביממה האחרונה במלאכה הקשה של איסוף גופות הנספים, שקיפחו את חייהם בנחשולי הצונאמי ששטפו את מדינת האיים. ארצות הברית, ניו-זילנד ואוסטרליה שיגרו לאזור משלחות סיוע ומטוסים עמוסי ציוד. מניין ההרוגים המעודכן עומד על 148 בני אדם, אולם גורמים רישמיים באזור העריכו הלילה (יום ה') כי המספר עוד יעלה ככל שתתאפשר הגישה לאזורים רבים שהוצפו לחלוטין.

רעידת אדמה בעוצמה 7 בג'אווה, אינדונזיה. רויטרס
רעידת אדמה בעוצמה 7 בג'אווה, אינדונזיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully