וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד רה"מ שוקלים שלא לפרסם הקלטת

30.9.2009 / 21:00

ראש הממשלה יקבל את ההחלטה לאחר שיצפה בקלטת ובעצה אחת עם הממונה על המשא ומתן חגי הדס ועם משפחת שליט. החשש: פרסום הקלטת יגדיל הלחץ הציבורי. השר ברק: "נמשיך במו"מ עד להחזרתו של גלעד הביתה"

גדעון צנטנר

(צילום: רויטרס וגדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

לוואלה! חדשות נודע כי במשרד ראש הממשלה שוקלים האם לפרסם בתקשורת או לגנוז את קלטת הווידאו שבה רואים את גלעד שליט חי ובריא.

ההחלטה תתקבל לאחר שיו"ר צוות המו"מ חגי הדס וצוותו יצפו בקלטת הוידאו, הדס ימליץ לנתניהו כיצד לנהוג ולאחר מכן רה"מ יחד עם משפחת שליט יחליטו בעניין בהתאם לשיקולים שיסייעו למימוש העסקה. אחד השיקולים הוא ניסיון למנוע לחץ ציבורי נוסף לשחרורו של שליט.

בקלטת, שמשכה כדקה, ולטענת חמאס מוכיחה מעל לכל ספק כי גלעד שליט חי ובריא גם לאחר מבצע עופרת יצוקה, צפו כבר המתווכים הגרמנים במצרים, וביום שישי היא תועבר לידי ישראל. התמורה לפרסום הקלטת – שחרור של 20 אסירות ועצירות פלסטיניות שאין להן "דם על הידיים".

בתוך כך שוחח הערב שר הביטחון אהוד ברק עם נעם שליט. השר ברק אמר לאביו של גלעד כי "מה שעומד לנגד עיני הוא המשך המו"מ עד להחזרתו של גלעד הביתה". ממשפחתו של גלעד נמסר היום בעקבות ההודאה כי הם "מצפים בכליון עיניים לקבל אות חיים אותנטי ראשון מגלעד. מדובר בצעד ראשון בכיוון הנכון בדרך לשחרורו".

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, אמר כי גיבוש עסקת הווידאו עם ישראל הוא בשורה משמחת לעם הפלסטיני. הוא הסביר כי העובדה שיותר אסירות מארגון פתח מאשר אסירות מחמאס ישוחררו במסגרת העסקה מוכיחה כי חמאס דואג לכל הפלגים הפלסטינים. הוא הבהיר כי על פי המסורת המוסלמית, חמאס נותן עדיפות לשחרור נשים מהכלא. "אנחנו ממשיכים לנהל משא ומתן לגיבוש עסקה כוללת, אולם מה שמעקב את השגתה הוא העקשנות הישראלית", הוסיף.

הקלטת שנמצאת בידי המתווך הגרמני ותועבר ביום שישי לישראל איננה הראשונה. כארבעה אותות חיים מהחייל החטוף גלעד שליט כבר הגיעו לידי ישראל במהלך השנים בהן הוא נמצא שבוי בידי חמאס.

ציורי קיר של גלעד שליט ברצועת עזה. רויטרס
גם בצד הפלסטיני נראה שרוצים לסיים את הפרשה/רויטרס

כשלושה חודשים לאחר חטיפתו, באוקטובר 2006, התקבל בישראל מכתב ששלח החייל החטוף גלעד שליט להוריו. המכתב נכתב על ידי שליט באוגוסט 2006, והוא היה תנאי לפתיחת משא ומתן לשחרורו. במכתב, שככל הנראה הוכתב לשליט על ידי חוטפיו, נכתב: "אל אמא ואבא אחיי וחבריי אני שולח לכם שלום. הבריאות שלי מתדרדרת מיום ליום במיוחד קשה לי נפשית וזה גורם לי לדכאונות רבים. אני מכחה (הטעות במקור) שייגמר הסיוט הבלתי נסבל ואנושי בו אני נמצא ואני ישתחרר מהכלא הסגור והמבודד במיוחד אחרי שעבר יום הולדתי ה-20, אותו קיוויתי שנחגוג יחדיו".

בחודש יוני 2007 השמיע חמאס קלטת שבה נשמע קולו של שליט. בקלטת אמר שליט בין היתר: "אני גלעד בן נועם שליט, הכלוא אצל המוג'אהידין (הלוחמים). אמא ואבא, אחותי ואחי, חברי בצה"ל. אני מוסר לכם דרישת שלום ואת געגועיי לכולכם".

בחודש יוני 2008 קיבלה משפחת שליט מכתב נוסף מגלעד. המכתב, שאותו כתב החייל החטוף, הועבר להוריו כחלק מהתחייבות חמאס לנשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully