וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תשחרר פלסטיניות תמורת קלטת של שליט

פנחס וולף וניר יהב

30.9.2009 / 11:20

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט לשחרר 20 אסירות פלסטיניות בתמורה לקלטת בה נראה החייל החטוף חי ובריא. הקלטת, בה צפה כבר המתווך הגרמני, צפויה להתקבל ביום שישי

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

התקדמות משמעותית במו"מ לשחרור גלעד שליט: הקבינט המדיני-ביטחוני אישר הבוקר (רביעי) שחרור של 20 נשים אסירות ועצירות ביטחוניות פלסטיניות בתמורה לקלטת בה נראה החייל החטוף חי ובריא. מסירת הקלטת והשחרור אמורים להתבצע ביום שישי הקרוב. המתווך הגרמני כבר צפה בקלטת, שצולמה לאחר מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה. בחמאס טוענים כי אורכה של הקלטת הוא דקה אחת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת הקבינט, כי "חשוב שכל העולם יידע שגלעד שליט חי ובריא וחמאס אחראי לשלומו ולגורלו". נתניהו גם בירך את ראש צוות המשא ומתן חגי הדס ואת צוותו על העבודה המקצועית.

ההחלטה על שחרור 20 הנשים הפלסטיניות בתמורה לקבלת הקלטת, אושרה בקבינט המדיני-ביטחוני פה אחד. 19 מתוך האסירות הפלסטיניות הן מהגדה המערבית ואחת מהן מעזה. אף אחת מהן לא היתה מעורבת באופן ישיר בהרג ישראלים. חלקן נתפסו עם סכין על גופן וחלקן היו מעורבות במעגל שני ושלישי בפיגועים שבהם נפצעו ישראלים באורח קל.

שמות האסירות שישוחררו הן: איאת קיסי, רוג'ינא ריאד מוחמד ג'נאג'רה, רימא אבו עיישה, הבה אסעד חליל אלנתשה, עבדאללה חליל, מימונה גבר, ג'אהד אבו תורכי, בראאה מלכי, בוחארי מחמד צאלח לילא, פאטמה יונס זק,ניבין חליל עבדאללה דוקה, כפאח בחש, אבו גולמי יוסף לנאן, שירין מוחמד חסן, סנאא חגאגרה צלאח, סבאענה זיאד מוחמד מנאל, חמדאן עבד ג'יאד זוהור, באיד אחמד יוסף היאם, נאהדה פרחאת דערה, ונגוא עבד אלגני. האסירות הורשעו בעיקר בעבירות של ניסיון לתקיפת חייל, החזקת נשק וחברות בהתאגדות בלתי חוקית.

צעד בונה אמון

החלטת הקבינט התקבלה כצעד בונה אמון במסגרת המשא ומתן הבלתי ישיר בין ישראל לחמאס. לדברי גורם מדיני בכיר, "זאת לקראת השלבים המכריעים במשא ומתן לשחרור שליט ועל בסיס המחויבות של ממשלת ישראל לפעול בנחישות להשבתו הביתה במהירות".

גורם בכיר בלשכת ראש הממשלה אמר כי, "יו"ר צוות המשא ומתן חגי הדס נמצא בקשר ישיר עם משפחת שליט ומעדכן אותה בכל ההתפתחויות. נמשיך לנקוט מאמצים נחושים כדי להביא את גלעד שליט בריא ושלם הביתה במהירות האפשרית".

בהודעה מקבילה במצרים מסר גורם מצרי בכיר, כי "במסגרת המאמצים המצרים והמשא ומתן לפתרון סוגית האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל ומתוך כוונה לייצר אווירה של אמון, הוחלט על צעד הומינטרי במסגרתו ישראל תשחרר 20 אסירות פלסטיניות בתמורה להוכחה שגלעד שליט חי". לדברי הגורם המצרי הבכיר, "אין ספק שצעד זה מבטא את רצון הצדדים להמשיך במאמצים לסיים את הסוגייה".

כתב רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה בקהיר דיווח כי לפי ההערכות, קלטת הווידאו שבה מופיע גלעד שליט הועברה למתווכים המצרים על ידי ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, במהלך ביקורו שלשום בקהיר. עוד דווח כי שחרור 20 האסירות והעברת הקלטת לישראל מהוות צעד להבעת אמון של ישראל וחמאס במתווכים המצרים והגרמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully