וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האירני הגיע לביקור פתע בארה"ב

על רקע פתיחת שיחות הגרעין בין אירן לשש המעצמות בז'נבה, הגיע שר החוץ האירני לביקור בזק דווקא בוושינגטון. קלינטון: האירנים צריכים לבחור - חובותיהם הבינלאומיות או בידוד

יממה לפני פתיחת השיחות בין אירן לשש המעצמות בז'נבה מפתיע שר החוץ האירני מנושהר מותקי ומגיע לביקור בזק דווקא בוושינגטון. כך הודיע הערב (רביעי) משרד החוץ האמריקאי. עם זאת, המשרד הבהיר כי הוא אינו צפוי להיפגש עם בכירים בממשל האמריקאי. ככל הנראה, מותקי ייפגש עם בכירים במשרד לאינטרסים אירנים בשגרירות פקיסטן.

לקראת הפגישה מחר, אמרה מזכירת המדינה של ארצות הברית, הילרי קלינטון, כי "אירן צריכה לבחור בין מילוי אחר חובותיה הבינלאומיות לבין המשך בידודה והגברת הלחץ הבינלאומי".

בכיר בארצות הברית אמר אחר הצהרים כי הפגישה בין אירן ושש המעצמות הגדולות שתיערך מחר בז'נבה, צפויה להיות התחלה של "תהליך קשה בצורה בלתי רגילה". לדברי הבכיר, שדיבר בעילום שם, "מבחינתה של ארצות הברית, לא יהיה משא ומתן לצורך משא ומתן. סביר שיהיו פגישות נוספות עם אירן".

מוקדם יותר היום תקף ד"ר מוחמד אל-בראדעי, ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם ואמר כי אירן הפרה את החוק כשלא חשפה מוקדם יותר את מתקן העשרת האורניום החדש שהקימה סמוך לעיר קום. סעיד ג'לילי, נציג אירן לשיחות היה מפויס יותר מאל-בראדעי. לדבריו, המו"מ הוא "הזדמנות ומבחן" למדינות העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully