וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: להמשיך להתמקח או לשחרר כבר?

1,195 ימים שגלעד שליט בשבי, ונראה שדבר לא קרה. חמאס ממשיך לדרוש את אותם דברים, וישראל ממשיכה לנסות הכל חוץ מלשחרר אסירים. וואלה! חדשות שואלת אתכם - מה לעשות?

"שלום, אני גלעד בן נועם ואביבה שליט, אח של הדס ויואל, שגר במצפה הילה", כך פותח החייל החטוף גלעד שליט את סרט הוידאו שקיבלה אתמול ישראל במסגרת העיסקה בין ישראל וחמאס. "אני מקווה שהממשלה הנוכחית בראשות בנימין נתניהו לא תבזבז כעת את ההזדמנות להגיע לסיכום העסקה וכתוצאה מכך אוכל להגשים סוף סוף את חלומי ולהשתחרר", אמר החייל החטוף.

בסוף החודש שעבר חגג שליט את יום הולדתו השלישי בשבי. 1,195 ימים שחייל ישראלי נמק בשבי חמאס ברצועת עזה. מהיום הראשון שנחטף, הציב ארגון חמאס את הדרישות לשחרורו – שחרור של כ-1,000 אסירים, בשני שלבים. חלק ניכר מהאסירים ישוחרר אחרי ששליט יועבר למצרים, והחלק השני יועבר מיד עם שחרורו. נוסחה פשוטה וברורה, שהצליחה מיומה הראשון להצית את זעמם של חלקים מהציבור בישראל.

מאז שנחטף, נכנסה ישראל מספר פעמים לעזה. בפעם האחרונה שעשתה זאת, במבצע "עופרת יצוקה", גדל מעגל ההרוגים הפלסטיני בלמעלה בכ-1,200 בני אדם והישראלי ב-13 בני אדם. גם מבצע רחב היקף, בקרקע בים ובאוויר לא הצליח להשיב את החייל החטוף. עם זאת, המשא ומתן לשחרורו של גלעד לא נפסק לרגע.

הממשלה וראשיה הוחלפו, ושליט עדיין בשבי. גם המתווכחים, מצרים וגרמניה, אומרים כי ניסו את כל ההפתעות שבכובע. נוסחאות מקוריות נדחו שוב ושוב על ידי שני הצדדים. ישראל ממשיכה בדרישתה – לגרש האסירים ולא לשחרר כאלה המוגדרים מסוכנים, וחמאס ממשיך וטוען שדרישותיו לא השתנו מיום החטיפה. דור הולך ודור בא והארץ לעולם עומדת.

אם מבצע צבאי לא השיב את גלעד הביתה, ומדינת ישראל הסכימה לשחרר עשרות אסירות עבור קלטת וידאו - מה צריך להיות השלב הבא: לנסות להתמקח על מספר האסירים, או לשחרר כ-1,000 ולגמור עם הסיפור הכאוב?

טקבקו לנו את תשובותיכם, גם בווידאו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully