וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גיאורגיה אחראית לפתיחת הלחימה בקווקז"

האיחוד האירופי חקר את 5 ימי המלחמה בקווקז וקבע כי המתקפה הגאורגית על אוסטיה גרמה לפרוץ המלחמה, אך הוסיף כי רוב הפעולות הרוסיות במלחמה היו "מעבר לגבולות ההגנה"

גיאורגיה היא האחראית לפתיחת המלחמה בקווקז בקיץ 2008, כך קובע דו"ח של האיחוד האירופי. על פי הדו"ח, מתקפה לא מוצדקת של גיאורגיה על המחוז הבדלני דרום אוסטיה היא שהציתה את המלחמה עם רוסיה, שנמשכה חמישה ימים. הדו"ח קובע עוד כי תגובתה הצבאית של רוסיה למתקפה הגיאורגית הייתה "חוקית" אך לא מידתית ו"מעבר לגבולות הסביר".

על פי הדו"ח, המלחמה בקווקז היוותה נקודת שיא לאחר שורה של פרובוקציות בין מוסקבה לטביליסי. עם זאת, הדו"ח מדגיש כי המתקפה הגיאורגית בליל ה-7 לאוגוסט היא שהחלה את המלחמה בפועל וכי מתקפה זו "אינה מוצדקת תחת החוק הבינלאומי". ועדת הבדיקה של האיחוד האירופי, שבחנה את העימות בין רוסיה וגיאורגיה במשך 10 חודשים, קבעה עוד כי רוסיה הפרה זכויות אדם בפלישתה לשטח גיאורגיה.

השליח הרוסי לאיחוד האירופי, ולדימיר צ'יזוב, אמר כי הדו"ח קבע בבירור כי גיאורגיה היא זו שירתה את הירייה הראשונה. "מי התחיל את המלחמה? לשאלה זו הדו"ח נותן תשובה חד משמעית", אמר צ'יזוב.

גיאורגיה הודיעה לעומת זאת, כי הדו"ח מוכיח כי רוסיה התכוננה לקונפליקט כל הזמן. "הדו"ח מוכיח כי רוסיה הכינה עצמה למלחמה והעימות באוגוסט 2008 היה השיא של ההכנה הזו", נמסר מגיאורגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully