וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה רועדת: אלפים תחת הריסות באינדונזיה

לפחות 96 הרוגים זוהו עד כה ברעש האדמה בעוצמה 7.9 בסולם ריכטר, שפקד את אינדונזיה, מלזיה, תאילנד והודו. כוחות החילוץ פועלים בניסיון להגיע למאות בני אדם שנקברו תחת ההריסות

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל, קריינות: אילן שניג)

חשש לחייהם של מאות בני אדם שנקברו תחת ההריסות באינדונזיה. היום (רביעי) התרחשה רעידת אדמה בעוצמה של 7.9 בסולם ריכטר בחופי סומטרה שבאינדונזיה. רעש האדמה הורגש גם במלזיה, תאילנד והודו. ממשלת מלזיה דיווחה כי בשטחה נהרגו לפחות 21 בני אדם, וכי אלפי בני אדם קבורים תחת הריסות הבניינים.

סגן נשיא אינדונזיה, יוסוף קאלה, הודיע כי לפחות 75 בני אדם נהרגו ברעידת האדמה. קאלה הוסיף כי מניין ההרוגים צפוי לעלות כיוון שבניינים רבים קרסו וביניהם גם בתי ספר, חנויות ובתים נוספים.

רעידת האדמה שאירעה היום מתווספת לרעידת האדמה שהתרחשה אתמול באוקיינוס השקט. מוקדם יותר הוכרזה אזהרת צונאמי באינדונזיה, מלזיה, תאילנד והודו עקב רעידת האדמה, אך אזהרה זו בוטלה.

אתר נופש מדרום לאפיה, בירת סמואה לאחר הצונאמי. רויטרס
אתר נופש מדרום לאפיה, בירת סמואה לאחר הצונאמי/רויטרס

בתוך כך, היום התברר כי יותר ממאה בני אדם נהרגו מפגיעת גלי הצונאמי באיי סמואה שבאוקיינוס השקט, צונאמי שנוצר בעקבות רעידת האדמה אתמול. מדיווחי הרשויות במדינה עולה כי התקבלו עדויות על כפרים שלמים שנחרבו בחלקים הדרום מזרחיים של איי סמואה.

מושל מדינת איי סמואה, טוגיולה טולאפונו, דיווח כי באירוע גם נפצעו כ- 50 בני אדם. לדברי המושל, מניין ההרוגים צפוי לעלות כשהמחלצים יצליחו להגיע לאזורים שנותקו לאחר שנפגעו על ידי גלי הענק. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הכריז על סמואה האמריקאית כאזור מוכה אסון, והורה לשלוח לאזור סיוע פדראלי.

גלי הצונאמי באוקיינוס השקט נגרמו כתוצאה מרעידת אדמה בעוצמה 8.0 בסולם ריכטר. מוקד רעש האדמה היה כ-200 קילומטרים דרומית מערבית לחופי סמואה האמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully