וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלזונות ענק רעילים תוקפים את ת"א

חלזונות ענק בגודל של 15 סנטימטרים התגלו בבניין דירות בלב תל אביב. החלזונות עלולים להעביר מחלות ומסתבר שגם לגרום לתאונות דרכים. משרד החקלאות כבר פתח במלחמה

לא מדובר בסרט אימה, תל אביב נמצאת בסכנה תחת איומו של החילזון האפריקאי הענק. החילזון שהתגלה יכול לחסל צמחיה במהירות שיא וכן עלול להעביר מחלות לבני אדם, כדוגמת דלקת קרום המוח הנגרמת על-ידי תולעים פרזיטיות, הגדלות על גבי החילזון ודרכו מגיעות לבע"ח ובני אדם.

למעלה מחמישים חלזונות ענק בגודל של כ- 15 ס"מ, ומאות ביצים של החילזון האפריקאי הענק נתגלו במהלך סוף השבוע בחצר בניין דירות בתל אביב. פקחים של משרד החקלאות הגיעו למקום בעקבות שיחת טלפון שהתקבלה מדיירת בבניין שדאגה מהתרבות החלזונות בחצר ביתה.

לטענת הדיירת, החלזונות נמצאים בגינה כבר תקופה ארוכה, אך עד שהם לא החלו להתרבות, לטפס על קירות הבניין ולהפריע לדיירים, היא לא גילתה בהם עניין. החלזונות נאספו, כאמור, על ידי פקחי משרד החקלאות ובימים הקרובים תתבצע באזור בדיקה נוספת לבחון האם החלזונות התפשטו מעבר לאזור חצר הבניין.

חלזונות הענק לא עוצרים רק בצמחייה, בנוסף לנזק הישיר לצמחים, מפרישים החלזונות הפרשות וריר, הגורמים לריחות מבאישים. במקרים של התרבות המונית הם נדרסים בהמוניהם בכבישים וגורמים לכביש להפוך לחלקלק ומסוכן. במשרד החקלאות מציינים, כי החילזון האפריקאי הענק לא קיים בישראל ופקחי השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות, משקיעים מאמצים רבים למניעת פלישת החילזון והתבססותו בארץ.

תמיר אשוול ממשרד החקלאות אמר כי: "הציבור אינו מודע לסכנות החמורות בכניסה של נגעים חדשים לישראל, והשלכותיהם על בני אדם, החקלאות וצמחיית ישראל. דוגמה למזיק שנכנס לאחרונה לישראל היא נמלת האש הקטנה שעקיצתה מכאיבה. בזכות ערנותה של הדיירת תימנע הפצת החילזון, ייבחנו הממצאים בשטח ותבוצע פעולת ביעור ומעקב אחר תפוצתם על מנת למנוע, ככל האפשר, את התאזרחותו של מזיק זה בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • חלזונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully