וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדסטון: "הדו"ח לא נכתב ממניעים פוליטיים"

מחבר הדו"ח מטעם האו"ם, שקבע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה בעופרת יצוקה, אמר בדיון בפני מועצת זכויות האדם כי "תרבות ההסתרה במזה"ת פוגעת בסיכוי לשלום"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

"חוסר לקיחת האחריות על ביצוע פשעים במזרח התיכון הגיע לנקודת משבר ופוגע בתקוות להגיע לשלום באיזור", כך אמר היום (שלישי) חוקר זכויות האדם ריצ'רד גולדסטון, שחיבר את הדו"ח בו נקבע כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה.

"תרבות ההסתרה באיזור נמשכת זמן רב", אמר גולדסטון בנאום בפני מועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה. "חוסר הצדק פוגע בכל סיכוי להגיע לתהליך שלום צודק ויוצר אווירה המעודדת אלימות". גולדסטון הוסיף כי הוא מודע לביקורת הרבה שנמתחה על הדו"ח, אך הדגיש כי הוא אינו מונע ממניעים פוליטיים.

גולדסטון קרא ל-47 המדינות החברות במועצה לאמץ את הדו"ח שחיבר, בו קבע כי הצבא הישראלי והחמושים הפלסטינים ביצעו פשעי מלחמה וייתכן שגם פשעים נגד האנושות. אם הדו"ח אכן יאומץ הוא יועבר להמשך טיפול במועצת הביטחון של האו"ם. נציגי ישראל והפלסטינים צפויים להגיב גם הם על הדו"ח, במסגרת הפורום.

ארה"ב קראה היום לישראל לנהל חקירה עצמאית על ההאשמות לפיהם היא ביצעה פשעי מלחמה במהלך מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה, בטענה כי הדבר יקדם את תהליך השלום במזרח התיכון. את הדברים אמר מייקל פוסנר, עוזר מזכירת המדינה. לדבריו, גם לחמאס יש אחריות לחקור פשעי מלחמה, לשים קץ לירי על אזרחי ישראל ולהפסיק להשתמש באוכלוסיה האזרחית כמגן אנושי. פוסנר אמר את הדברים בדיון על הדו"ח במועצת האו"ם לזכויות אדם.

בתוך כך, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין התייחס היום לדו"ח גולדסטון. בנאום בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת יום הכיפורים אמר ריבלין, כי "גם כשיצאנו לפני פחות למלחמת מגן, למערכה שאין צודקת ומוסרית ממנה, יש מי שמעז להפוך את היוצרות ולראות בנו פושעים ובעלי זרוע".

מנכ"ל משרד החוץ, יוסי גל, כינס בשבוע שעבר את 26 שגרירי האיחוד האירופי בישראל למפגש תדרוך ועדכון. במפגש, שנערך במשרד החוץ בירושלים, אמר גל כי "דו"ח גולדסטון חייב להיות מקור לדאגה עבור מדינות דמוקרטיות הלוחמות בטרור". לדבריו, הדו"ח שמבקר את פעילות ישראל במהלך מבצע "עופרת יצוקה" "מנוגד לעקרון הבסיסי של הגנה עצמית של מדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully