וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: על ישראל לפתוח את מתקני הגרעין

שר החוץ הסורי אל מועלם חזר על בקשתם של מנהיגי העולם הערבי במהלך ועידת האו"ם בשבוע שעבר וציין כי על ישראל לקבל את האמנה נגד נשק גרעיני

שר החוץ הסורי, וואליד אל מועלם, קרא לישראל לקבל עליה את האמנה נגד הפצת נשק גרעיני. לדבריו, על ישראל לפתוח את מתקני הגרעין שלה לבדיקה של פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

"אנו באים לפה כל שנה ומדגישים מעל במה זו כפי שעושים אחרים, כי המזרח התיכון הוא בין המקומות המתוחים ביותר בעולם וכי מצב זה מבשר רעות", אמר אמש (שני) שר החוץ הסורי למנהיגי העולם הערבי שהשתתפו בוועידת האו"ם. "סוריה מדגישה את הצורך לחייב את ישראל לעמוד בהחלטת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לגבי יכולותיה הגרעיניות", אמר אל מועלם.

ביום חמישי אימצה מועצת הביטחון של האו"ם פה אחד את ההחלטה שקידם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הקוראת להגביר את המאמצים למנוע את הפצת הנשק הגרעיני בעולם. ההחלטה מתירה למועצה להטיל סנקציות על מדינות עם תוכניות גרעין המסכנות את העולם. ההצעה גם קוראת למדינות לחתום ולאשרר את חתימתן על האמנה למניעת הפצה של נשק גרעיני ועל האמנה לאיסור על ניסויים בנשק גרעיני. היא אינה כוללת סנקציות למדינות כמו ישראל, הודו ופקיסטן, אם יעמדו בסירובן לחתום על אמנות אלה.

לפני כשבועיים הצביעה אסיפת האו"ם בעד ההחלטה הקוראת לישראל להצטרף לרשימת המדינות החברות באמנה למניעת הפצת נשק גרעיני ולפתוח לפיקוח בינלאומי את אתרי הגרעין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully