וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דו"ח גולדסטון - מסמך משוחד באופן מחפיר"

שגריר ישראל בבריטניה רון פרושאור מפרסם מאמר ב"טיימס" הלונדוני, המגנה את ועדת חקירת אירועי "עופרת יצוקה". פרושאור תקף גם את המועצה לזכויות אדם של האו"ם

שבועיים לאחר פרסום מסקנותיה של הוועדה הבינלאומית של האו"ם, שחקרה את אירועי מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה, פרסם שגריר ישראל בבריטניה, רון פרושאור, מאמר התוקף בחריפות את הוועדה לזכויות אדם של האו"ם ואת מי שעמד בראש הוועדה שחקרה את אירועי ינואר 2009, השופט ריצ'רד גולדסטון. במאמר שמתפרסם הבוקר (שלישי) ב"טיימס" הלונדוני תחת הכותרת "ניסיון מגוחך לצייר את ישראל בשחור", מציין השגריר פרושאור כי "הצבת אור הזרקורים המסנוור מצד המועצה לזכויות אדם של האו"ם (UNHRC) על ישראל, מעוורת אותה ממטרתה הרשמית: היא מתעלמת ממיליון בני האדם שנעקרו מבתיהם בסומליה, ממיליון עקורים בפקיסטן או מ-300 אלף האזרחים שדועכים כעת בסרי לנקה. בדארפור ישנם 400 אלף מקרי מוות, אולם המועצה מעולם לא גינתה את ממשלת סודן, אלא למעשה שיבחה אותה על 'שיתוף הפעולה שלה'".

פרושאור מוסיף כי "המועצה לזכויות אדם של האו"ם שומרת על שתיקה בכל הקשור לאונס השיטתי ועינויים שעוברים המפגינים התומכים בדמוקרטיה באירן. זה לא מפתיע. בשבוע שעבר, הנשיא אחמדינג'ד שוב פלט התבטאות אנטישמית במהלך העצרת הכללית של האו"ם. בחודש אפריל האחרון הוא היה הנואם המרכזי בוועידה של המועצה בז'נבה. בזמן שהאו"ם מעביר לאחמדינג'ד את המיקרופון, המשטר שלו השתיק באחרונה את מנהיג איגוד נהגי האוטובוסים באירן, על ידי חיתוך פשוטו כמשמעו של לשונו".

בנוגע לדו"ח גולדסטון ציין השגריר הישראלי בבריטניה כי "הדוגמה האחרונה לצביעות של המועצה לזכויות אדם של האו"ם היא הדו"ח בן ה-575 עמודים של השופט גולדסטון. מדובר במסמך משוחד באופן מחפיר. ישראל, דמוקרטיה עם עיתונות חופשית ומערכת משפטית דייקנית עצמאית, מתמודדת עם איום טרור ייחודי בעוצמתו. אף על פי כן, מחויבותה להגן על אזרחיה מפני טרור נבחנה, נשללה וגונתה על ידי מדינות שבהן המחיר השגרתי של התנגדות הוא מאסר ללא משפט, עינויים או הוצאה להורג. אי אפשר לברוח מהאובססיה של המועצה לזכויות אדם (ואני מגחך בכל פעם שאני כותב את שמו) לישראל. במשך שלוש שנים, המועצה דנה ב-25 החלטות נגד מדינות עצמאיות: 20 מתוכן התמקדו בישראל. מתמטיקה פשוטה מציעה כי ישראל, דמוקרטיה זעירה שמאוימת בידי רודנים וטרוריסטים, אשמה ב-80% מהפגיעות בזכויות האדם ברחבי העולם".

עוד מציין השגריר פרושאור בנוגע לדו"ח כי "זה מאוד לא מפתיע, שהדו"ח מתעלם בכוונה תחילה מההקשר של מבצע 'עופרת יצוקה'. אזרחי ישראל הוכו במשך שמונה שנים על ידי אלפי טילים מעזה. ישראל נסוגה מרצועת עזה בשנת 2005, בתקווה שמטר הטילים ייפסק. במקום, ההתקפות גברו ולאחר מכן החריפו כשחמאס תפס כוח בהפיכה אכזרית בשנת 2007. עם מיליון אזרחים ישראלים תחת אש, ישראל עשתה את מה שכל מדינה דמוקרטית תעשה. היא הגנה על אזרחיה. ישראל עשתה את כל שביכולתה כדי לכוון את האזרחים הפלסטינים מחוץ לסכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully